Prorůstání informačních technologií firmami je trendem několika posledních desetiletí, nicméně takzvaná digitální transformace posouvá tento proces na zcela novou úroveň. Digitální technologie už nejsou pomocným prvkem, ale stávají se doslova základem byznysu, a to v podobě nových produktů, při podpoře komunikace s klienty a samozřejmě při přímém řízení firemních procesů.
I když by se mohlo zdát, že pojem digitální transformace má zajímat hlavně odborníky na informační technologie, nic není dále pravdě. Digitální transformace je totiž trendem, který musí stejnou měrou zajímat kohokoli, kdo se pohybuje ve světě byznysu. My se tu podíváme, jak se tento trend rozvíjí a kolik do něj firmy investují, položíme si otázku, jak k digitální transformaci přistoupit a neopomineme ani příklady digitální transformace v praxi.
Hned v úvodu je třeba říci, že digitální transformace mění jednotlivé firmy, ale i celá odvětví. Změnila odvětví hudby, mění maloobchod, brzy zřejmě převrátí vzhůru nohama automobilový průmysl a odvětví...
Dva biliony amerických dolarů utracených za technologie, které pomohou levněji a kvalitněji vyrábět, efektivněji dopravovat a snáze prodávat - i tak by se dal stručně a trochu nepřesně charakterizovat trend...
Stále ještě váháte, zda se vás digitální transformace týká, případně jak? Přemýšlíte, jak k ní přistoupit? Jak ji uchopit a odkud začít? Máme pro vás několik tipů....
Jak přemýšlejí a jednají vaši zákazníci? Půjdou raději do obchodu, kde mohou zaplatit chytrým telefonem, než tam, kde neberou karty. Vyberou si radši banku, kde o úvěr zažádají online, než...
(Titulní foto: Pixabay)