Pro otevřenou ekonomiku, jakou ta česká bezesporu je, představuje zahraniční obchod zásadní součást ekonomického prostředí. Jak velká je ale ve skutečnosti naše závislost na exportu a importu? Jak je export podporován ze strany státu? A jaké jsou další podmínky pro rozvoj inovativních tuzemských firem, které mají potenciál zamířit i na zahraniční trhy? I na tato témata se v tomto speciálu zaměřujeme.
Zajímat nás bude nejen aktuální vývoj zahraničního obchodu ČR, ale třeba i exportní strategie vlády, možnosti získání podpory ze strany státu pro start-upy i větší firmy nebo třeba situace v oblasti průmyslových zón v ČR. Pojďme se tedy podívat na konkrétní čísla, ale i na projekty, které mohou pomoci i vašemu byznysu.
O ekonomice České republiky se často hovoří jako o exportní – a jedním dechem se mnohdy dodává, že je velmi silně závislá na ekonomické situaci v okolních zemích a na...
Česká republika má aktuálně definovánu exportní strategii pro období 2012 až 2020. Jejím cílem je podle politiků otevřít českým vývozcům nové trhy a poskytnout jim také potřebnou podporu ze strany...
Připravené průmyslové zóny výrazně usnadňují začátky i růst podnikání množství tuzemských i zahraničních firem. Jejich rozvoj podporuje český stát od roku 1998. Aktuálně tak činí v rámci Programu na podporu...