Pojem "správa informačních technologií" zahrnuje širokou škálu činností a - to si přiznejme - jeho detailní rozklíčování mnohdy zástupci ostatních obchodních jednotek v organizacích považují pro sebe za zbytné. Alespoň do značné míry. Přesto existuje základní sada informací, které je dobré o správě IT vědět, ať už se ve firmě pohybujete kdekoli.
Ve speciálu, který vám přinášíme, se věnujeme třem základním oblastem správy IT. V jednom z článků se zaměřujeme na její konkrétní součásti a na nástroje, které lze používat. Ve druhém na aktuální trendy ve správě IT, které mají přinést především vyšší pružnost a nižší náklady - spolu s optimálními přínosy pro uživatele. A řeč tu bude i o spolupráci IT a byznysu a o možných způsobech zajištění IT služeb.
Pojem „správa IT“ se za poslední léta výrazně proměnil a v dnešní době zahrnuje širokou škálu aktivit, které vedou – nebo by měly vést – k bezproblémové funkčnosti informačních technologií...
Informační technologie procházejí neustálým bouřlivým vývojem, což s sebou nese především pozitiva: Vyšší výkon i kapacita úložných zařízení umožňující snazší práci s velkými objemy dat, mobilní přístup k firemním datům...
Může to znít jako nadsázka, ale ta myšlenka je tu s námi už – bez přehánění – desítky let: Nikdo nechce nakupovat servery, nikdo nechce nakupovat software... Všichni jen potřebují,...
Co je to IT Lifecycle Management? Jde o řízený životní cyklus IT od plánování, pořízení až po vyřazení a likvidaci. Cílem je maximalizovat hodnotu IT vybavení v každé fázi jeho...
Rychlý vývoj komunikačních možností výpočetní techniky přináší ve společnostech mnoho pozitivního, ale také značná bezpečnostní rizika. V současné době je zaznamenáno stále více kybernetických útoků na firemní i soukromé počítače....
Mobilní telefon už dávno neslouží pouze k telefonování a svými funkcemi hluboce zasahuje do světa původně vyhrazeného pouze počítačům. Tablety pak možnosti práce mimo dosah pracovního stolu ještě významně rozšiřují....
Úvodní foto: IBM