Část zákazníků je v posledních letech při nákupech výrazně pozornější a nechce si nechat líbit to, co by dříve bez zaškobrtnutí prošlo. K tomu přičtěme i nárůst jejich možností - kromě těch klasických jsou tu totiž třeba i sociální sítě, které dokážou nepříjemně pošramotit pověst prodejce nebo výrobce. Byť zatím neexistuje zásadnější studie, které by vyčíslila škody z takové negativní publicity, prodejci i výrobci, které lze považovat za seriozní, by měli přijímat opatření, aby se jí vyhnuli.
V tomto speciálu zaměřeném na maloobchod se věnujeme trojici témat: Otázce nadměrných velikostí obalů, které klamou spotřebitele, otázce špatně uváděných cen a také problematice platební morálky v ČR. Jde jen o výsek z celé řady možných aktuálně palčivých témat, nicméně věříme, že stojí za zamyšlení.
Příliš velká balení výrobků jsou nešvarem, kterého si stále více začínají všímat spotřebitelé i organizace, které se staví na jejich obranu. Pro výrobce je samozřejmě lákavé potenciálním klientům předvádět obal,...
Špatně uvedené ceny mohou stát prodejce důvěru zákazníků i nemalé částky na pokutách. Obzvláště při různých akcích přitom může k chybě dojít velmi snadno. Nutno ovšem říci, že kontroly výprodejních...
I když nás tentokrát zajímá především situace v maloobchodě, nemohli jsme se vyhnout ani palčivému tématu platební morálky firem v ČR. Ta ostatně s uvedeným tématem úzce souvisí. Podle společnosti Bisnode...