O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Tip: Komunikace internetového obchodu přes Messenger

Udržovat dobrou komunikaci se zákazníky je zásadní. Čím dál více lidí si zvyklo na komunikaci přes Facebook Messenger. Právě takoví zákazníci uvítají možnost, aby jim jejich e-shop odesílal oznámení právě přes něj. Provozovatelé e-shopů si nyní díky novince od Shoptetu mohou tuto funkci nastavit a nechat na zákaznících, kterou formu oznámení upřednostní. Zda klasickou SMS, nebo zda preferují Facebook Messenger.

Zatímco před lety lidé kontaktovali e-shop v první řadě telefonicky, poté e-mailem a až jako poslední možnost volili sociální sítě, dnes bývá situace přesně opačná. Prim hraje často Facebook. Lidé si zvykli oslovovat nejen své přátele, ale i různé instituce a obchody přes jejich facebookové stránky.

„Ukazuje se, že e-shop, který si zřídí facebookový profil, svůj obrat v některých případech až zdvojnásobí. To je dáno nejen lepší možností e-shopů pro upselling a plánování remarketingových kampaní na sociálních sítích, ale i těsnějším vztahem se zákazníkem. Zákazníci totiž využívají Facebook též jako help desk a pokud e-shop dokáže dobře a rychle reagovat, získají k němu větší důvěru,“ dodává ke vztahu sociálních sítí a e-shopů Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Možnost interakce s e-shopech prostřednictvím Facebooku oceňují zejména mladší zákazníci ve věku 15–30 let. Proto by Facebook do svého působení měly zahrnout hlavně ty internetové obchody, které cílí právě na tuto věkovou kategorii.

Na českém Facebooku je podle jeho údajů 4,8 milionů uživatelů. Navíc se drží tato sociální síť dlouhodobě na prvních místech ve frekvenci pravidelných návštěv ve srovnání s ostatními internetovými službami a sociálními sítěmi. Přesto se rozmáhá trend neztrácet na Facebooku až tolik času jako v minulosti a řešit na něm zejména to podstatné. Tomu napomáhá právě Facebook Messenger, díky kterému mezi sebou uživatelé komunikují, aniž by museli navštívit stránku jako takovou.


(19. 12. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Komunikace
V dnešní době je potřeba být zákazníkům co nejblíž a používat jejich komunikační kanály. Není potřeba se nad ně povyšovat a psát jenom maily. Na ty spousta lidí nekouká každý den. Já taky ne, takže i ...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3701)