Udržovat dobrou komunikaci se zákazníky je zásadní. Čím dál více lidí si zvyklo na komunikaci přes Facebook Messenger. Právě takoví zákazníci uvítají možnost, aby jim jejich e-shop odesílal oznámení právě přes něj. Provozovatelé e-shopů si nyní díky novince od Shoptetu mohou tuto funkci nastavit a nechat na zákaznících, kterou formu oznámení upřednostní. Zda klasickou SMS, nebo zda preferují Facebook Messenger.
Zatímco před lety lidé kontaktovali e-shop v první řadě telefonicky, poté e-mailem a až jako poslední možnost volili sociální sítě, dnes bývá situace přesně opačná. Prim hraje často Facebook. Lidé si zvykli oslovovat nejen své přátele, ale i různé instituce a obchody přes jejich facebookové stránky.
„Ukazuje se, že e-shop, který si zřídí facebookový profil, svůj obrat v některých případech až zdvojnásobí. To je dáno nejen lepší možností e-shopů pro upselling a plánování remarketingových kampaní na sociálních sítích, ale i těsnějším vztahem se zákazníkem. Zákazníci totiž využívají Facebook též jako help desk a pokud e-shop dokáže dobře a rychle reagovat, získají k němu větší důvěru,“ dodává ke vztahu sociálních sítí a e-shopů Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Možnost interakce s e-shopech prostřednictvím Facebooku oceňují zejména mladší zákazníci ve věku 15–30 let. Proto by Facebook do svého působení měly zahrnout hlavně ty internetové obchody, které cílí právě na tuto věkovou kategorii.
Na českém Facebooku je podle jeho údajů 4,8 milionů uživatelů. Navíc se drží tato sociální síť dlouhodobě na prvních místech ve frekvenci pravidelných návštěv ve srovnání s ostatními internetovými službami a sociálními sítěmi. Přesto se rozmáhá trend neztrácet na Facebooku až tolik času jako v minulosti a řešit na něm zejména to podstatné. Tomu napomáhá právě Facebook Messenger, díky kterému mezi sebou uživatelé komunikují, aniž by museli navštívit stránku jako takovou.