Napojení české infrastruktury na evropskou dálniční síť, modernizace důležitých železničních uzlů a nastavení řádných kontrolních mechanismů v resortních organizacích označil za své hlavní úkoly ministr dopravy Antonín Prachař. Na své první tiskové konferenci po uvedení do úřadu také představil svého prvního náměstka Milana Ferance, který bude mít na starost ekonomiku a fondy EU.
„Chceme ve spolupráci s kraji, které mají na starosti územní plány ve svých lokalitách, přistoupit k řešení nedokončených staveb tak, abychom napojili naši infrastrukturu na všechny transevropské sítě,“ uvedl Prachař. Důležité je podle něj v této souvislosti pokračovat ve výstavbě D3 a R52, které spojí ČR s Rakouskem. „Velmi rychle připravíme veškerá výběrová řízení tak, abychom mohli zahájit stavbu obchvatu Mikulova,“ uvedl Prachař.
Ministr chce podle svých slov také posoudit, jak co nejefektivněji pokračovat v modernizaci dálnice D1 a výstavbě R35, která vytvoří alternativní trasu k nejstarší české dálnici. Důležitou součástí dobudování české dálniční sítě je podle něj i Pražský okruh.
Nový ministr dopravy rovněž oznámil, že od pondělí 10. února začne pracovat auditorský výbor, který posoudí situaci na Ředitelství silnic a dálnic. Z tohoto mimořádného auditu pak vyplynou případné změny ve struktuře a managementu ŘSD.
V železniční dopravě je pro Prachaře prioritou modernizace důležitých železničních uzlů - především jde o Brno, Ostravu, Plzeň a Prahu. Zásadní prioritou je rovněž dokončení III. a IV. železničního koridoru.
Pro efektivní fungování resortu je podle ministra klíčové nastavit řádné kontrolní procesy v podřízených organizacích ministerstva, podrobit auditu náklady stavebních investic a opírat se o vlastní činnost namísto zadávání služeb externím dodavatelům.