O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Roman Smělý: Hlídejte si cash flow a soustřeďte se na obchod

Dnešním dnem začínáme na OnBusiness.cz seriál rozhovorů s představiteli tuzemských firem. Chceme se přitom soustředit především na firmy, které dosud získaly méně mediálního prostoru, ale dělají něco opravdu zajímavého a jejich majitelé či manažeři jsou ochotni se podělit s dalšími podnikateli o své zkušenosti. Prvním zpovídaným je Roman Smělý, zakladatel společnosti Brave Media Mind, která natáčí profesionální video pro firmy.

Roman Smělý, zakladatel společnosti Brave Media Mind
Roman Smělý, zakladatel společnosti Brave Media Mind
Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Poměrně obtížné je přenést se z řemesla, které děláte dvě dekády do dalších oblastí, které musíte zvládnout také. Primární je obchod - bez zvládnutí těchto dovedností rovnou zapomeňte na podnikání.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Vliv politiky na podnikání se často přeceňuje. Ano, přichází EET, GDPR a další administrativní zátěž. Daně by mohly být nižší, mohly by být využité líp a určitě najdete spousty dalších věcí. Jenže když se podíváte do světa, tak zjistíte, že podnikání v Česku je v podstatě prima. Podnikání totiž není jenom o rychlosti založení firmy nebo o výši daní. Je to především o lidech, kteří vás obklopují a které můžete získat do firmy. Protože právě lidé tvoří firmu. A v Česku jsou skvělí lidé. Proto se tady i dobře podniká.

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Jednoznačně zaměření na obchodní dovednosti. Povinnost zakladatele, respektive majitele, je firmu rozvíjet. A bez toho, aniž by se věnoval obchodu, to neudělá. Proto je extrémně důležité se v této oblasti neustále rozvíjet a vzdělávat. A následně tyto znalosti a zkušenosti předávat týmu.

Čím se odlišujete od konkurence?

Když se zamyslím nad tím, co je opravdu důležité, tak je to asi otevřenost a transparentnost našich lidí. Snažíme se, aby klienti měli maximálně reálné a nezkreslené informace o čemkoli, co se týká jejich projektů. A když náhodou něco nejde podle plánu - ať už z jakýkoli důvodů - postavíme se k problému vždycky čelem a vyřešíme ho.

A pak je asi zajímavý i pohled ve smyslu synergií, které jsou prakticky bezkonkurenční. Kombinace televizních studií, konferenčního sálu a produkce byznys videa v centru Prahy je unikátní. Nic podobného jinde nenajdete.

Jaké zajímavé postupy a technologie používáte? Jak vám pomáhají?

Uvedu příklad videa. To dnes točí úplně každý, takže to vypadá, že to nic není. Jenže ve chvíli, kdy chcete, aby video vydělávalo a skutečně pomáhalo byznysu, tak je to high-tech záležitost spojená s hlubokými znalostmi a rutinou expertů.

Běžně se stává, že člověk ve firmě tvoří video den, dva. Máme ověřeno, že podobné věci vyrobíme třeba během půl hodiny. A to je rozdíl, kterého jsme schopni dosáhnout především kombinací technologií, procesů a lidských znalostí i zkušeností.

Narazili jste v průběhu podnikání na nějaké vážné problémy? Jak jste je vyřešili?

Samozřejmě! Párkrát se například stalo, že nebylo na výplaty. A bylo to jasně moje selhání, protože jsem neuhlídal cash flow. Klepu na dřevo - naštěstí jsme se z toho vždycky nějak dostali a do budoucna si dáváme sakra pozor, aby k tomu nedošlo znovu.

Co vnímáte jako riziko pro své podnikání? A co podnikání naopak může pomoci?

To navazuje v podstatě na předchozí otázku a odpověď. U malých firem je hlavním rizikem, že vaše služby nebo produkty nebudou klienti chtít anebo nebudete mít zvládnutý obchod. Pokud tohle překonáte, tak je extrémně důležité hlídat cash flow. A současně přitom nabírat lidi, kteří budou schopní táhnout za jeden provaz.

A co pomůže? Další růst videa jako jednoho z nejdůležitějších komunikačních formátů v byznysu. Když se podívám na vyjádření Googlu ohledně YouTube, Facebooku nebo dalších světových agentur, tak je to prakticky sázka na jistotu.

Jaké máte plány do budoucna?

Aktuálně je důležitý správný rozjezd startupu Brave Story a jeho vzdělávacího byznysu pro firmy s názvem How2base. Chceme to dělat jinak a s výraznou podporou moderních technologií. Věřím tomu, že se to poměrně rychle projeví v růstu obratu i zisku.

 

Jste také ochotni podělit se o své podnikatelské zkušenosti s ostatními? Ozvěte se nám! Kontakt na redakci OnBusiness.cz najdete dole, v patičce stránky.


(7. 2. 2018 | redakce2)


Tento článek je součástí těchto speciálů:

Lidé a váš byznys: Myslete na zaměstnance i na klienty

Ne nadarmo se říká, že základem fungujícího byznysu jsou lidé. To platí v mnoha ohledech: Důležití jsou vaši zaměstnanci, díky...


Zkušenosti podnikatelů: Jak úspěšně provozovat firmu

Jedním z nejcennějších zdrojů informací při podnikání jsou zkušenosti dalších podnikatelů. Jak se jim podařilo nastartovat růst? S jakými riziky...


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3639)