JIRA 7 od Atlassian jako nástroj pro sledování požadavků



Společnost Atlassian je na trhu od roku 2002. HQ má v Austrálii a velké pobočky v USA a v Evropě. Atlassian má v celém světě více než 50 000 zákazníků. Mezi největší patří společnosti Audi, NASA, Cisco, Adobe, eBay, Facebook, Twitter a další.

Onlio je největším partnerem společnosti Atlassian pro Českou a Slovenskou republiku. Současně je držitelem unikátní kompetence Enterprise Expert a statusu Platinum Expert Partner.

Ke konci minulého roku 2015 vyšla společnost Atlassian na trh s novou koncepcí prodeje produktu JIRA jako nástroje pro sledování požadavků. Ve verzi JIRA 7 vznikly tři produkty: JIRA Core, JIRA Software a JIRA Service Desk. Tyto tři produkty mají společnou JIRA platformu. Liší se svým využitím a předpřipravenými šablonami, pomocí kterých může uživatel vytvářet projekty.

Nejdříve stručně představíme jednotlivé produkty. JIRA Core je produkt, který slouží k řízení jednoduchých projektů především pro obchodní týmy. Primárně je určen pro netechnické uživatele díky zjednodušeným pohledům.

JIRA Software je produkt, který slučuje původní JIRA a add-on JIRA Agile. Primárně je určen pro vývojářské týmy.

JIRA Service Desk je silný nástroj pro podporu standardních procesů, reportů a zajištění řešení požadavků. Je určen zejména pro IT a servisní týmy. Umožňuje neomezenému počtu externích uživatelů (klientů) zadávat své požadavky.

Po stručném představení a zařazení produktů podle použití pro jednotlivé týmy se produktům budeme věnovat podrobněji.

V JIRA Core může mít projekty a úlohy každý tým – ať už řeší marketing, vývoj, HR, finance nebo práva. S vlastním workflow má každý přehled o stavu práce. JIRA Core je základ dalších JIRA aplikací a obsahuje šablony nejčastějších projektů. Nabízí detailní vyhledávání a filtrování úloh. Pomocí zabudované sady reportů nástěnek a metrik uživatel jednoduše zjistí podstatné údaje. Marketing tak využije tento produkt pro kontroly obsahu editory a korektory, nebo při tvorbě webů, kde spolupracují odlišní profesionálové na mnoha částech stránek. Při organizaci uživatelé mohou sledovat data o tom, co a jak ve firmě funguje. Oblasti využití nejsou jen IT, ale i ve správě zdrojů a infrastruktury, výrobních a stavebních procesech, reklamě a podobně. HR tak mohou spravovat nábor a odchod zaměstnanců včetně toho, zda mají k dispozici vše potřebné – stoly, počítače, telefony atd. Finančnictví pomocí JIRA Core dokáže zpřehlednit své výdaje a data o každém nákupu nebo nákladu. Má možnost analyzovat a schvalovat položky rozpočtu pro lepší finanční rozhodnutí. Právní oddělení kontroluje a schvaluje před podpisem různé smlouvy, NDA, SLA a jiné dokumenty, které jsou v JIRA na jednom místě.

JIRA Software je nástroj účelově postavený na vlastní zkušenosti společnosti Atlassian a navržený speciálně pro softwarové týmy. Spojuje výkonné workflow JIRA s nejdůležitějšími prvky agilního vývoje jakými jsou např. flexibilní scrum a kanban boardy nebo reporty v reálném čase. Nastavuje nový standard pro softwarový vývoj rozsáhlých projektů. Tento produkt je také propojen se všemi vývojářskými nástroji. Využívá přebudovaný postranní panel k přinesení informací v reálném čase o každé fázi plánování, sledování, vydávání a reportování vývoje – všechno je na jedno kliknutí, viz obr. 1.

Obrázek 1: Ukázka backlogu v JIRA SoftwareObrázek 1: Ukázka backlogu v JIRA Software

 

Aby stoupala úspěšnost vašeho týmu, je dobré si vybudovat přehledný backlog (nevyřízené problémy).

JIRA Software má vše, co váš tým potřebuje k organizování práce a plánování skvělých sprintů od konfigurovatelných agilních boardů se snadnou prioritizací pomocí „drag and drop“ až k odhadu story pointů.

S JIRA Software je možné sledovat, co je důležité, připojit se ke konverzaci, zachytit a přiřadit úlohy ve vývoji softwaru, zkrátka posunout věci i v případě, že jste na cestách a nesedíte právě u svého stolu, protože nabízí i mobilní verzi aplikace pro iPhone.

JIRA Software podporuje agilní framework, který odpovídá způsobu, jakým pracuje váš tým. Dokonce se připojí k vašim oblíbeným vývojářským nástrojům, takže se můžete zapojit do revize kódu, vidět stav buildu a následovat stav implementace softwaru přímo z vašeho týmového boardu.

JIRA Software zahrnuje Release Hub – jednu nástěnku poskytující v reálném čase týmům viditelnost do stavu a průběhu blížících se vydání (releases). Snižuje rizika, nahrazuje stavové schůzky (tzv. status meetings) a poskytuje větší jistotu a bezstresový proces vydávání (release process).

Skvělé týmy neustále vyhodnocují, jak spolupracují a jak se mohou zlepšit. JIRA Software přichází s řadou reportů ke sledování aktivit týmu. Poskytuje veškeré údaje, které váš tým potřebuje k opakování (iteracím) a k dodávkám lepšího softwaru, od burndown grafů až ke gadgetům pro ozdravení sprintů.

Nový postranní panel vám umožní vytvořit si zástupce na vše, co potřebujete: od playlistu Spotify až po užitečné přečtení bázy článků k požadavkům specifikovaným v Confluence. Tyto důležité odkazy v postranním panelu vám pomohou na jedno kliknutí udržet vše, co se týče vašeho týmového projektu, přesně tam, kde by to mělo být.

JIRA Service Desk dává vašim zaměstnancům a vašim zákazníkům snadný způsob, jak požádat o pomoc s řešením požadavků a vašim agentům rychlý způsob, jak vyřešit incidenty, viz obr. 2.

Obrázek 2: Ukázka uživatelského portálu  JIRA Service DeskObrázek 2: Ukázka uživatelského portálu JIRA Service Desk

 

Pokud máte nastavená různá SLA, JIRA Service Desk vám umožní sledovat je a upozorňovat na dobu plnění. Opakující úlohy můžete automatizovat a vaši agenti se budou moct soustředit na složitější problémy. Pomocí reportů se vám povede zachytit překážky dříve, než nastanou a vy tím můžete zlepšit váš výkon.

JIRA Service Desk naleznete šablony připravené pro ITIL. Máte tím k dispozici vše, co potřebují vaše IT týmy pro žádosti o službu, hlášení incidentu, problému a řízení změn (change management).

JIRA Service Desk se dá snadno integrovat s Confluence a její znalostní bázou, pomocí které máte k dispozici inteligentní, automatizované návrhy, se kterými se jednodušeji žádá o pomoc. Pokud vaši zákazníci objeví tyto užitečné informace, nastane samoobslužný servis.

Abyste mohli zjistit hlavní příčiny problémů dříve, než propuknou a vaše softwarové týmy již používají JIRA Software, máte možnost připojit IT tickety JIRA Service Desk k backlogu vývojářského týmu.

JIRA Service Desk je Leader mezi service desk softwarem, zveřejnila to na stránce průzkumu obchodního softwaru G2 Crowd.

V případě, že vás tyto produkty od společnosti Atlassian zaujaly, neváhejte pro lokální podporu kontaktovat odborníky na produkty Atlassian ve společnosti Onlio. Pro další informace o novinkách Atlassian a JIRA sledujte web www.myJIRA.cz a na LinkedIn sledujte skupinu Atlassian komunita CZ & SK.

Mgr. Soňa Husáková, Atlassian Consultant & Confluence Specialist ve společnosti Onlio, a.s.

(Partnerský příspěvek)


(8. 11. 2016 | redakce2)


Předcházející článek: <<< Manažerův průvodce informačním systémem <<<

Tento článek je součástí speciálu:

Váš nový informační systém: Užitečné tipy, jak se tentokrát nespálit


obr.: geralt, pixabay

Jaký informační systém používáte ve firmě? Je to velký monolitický balík od jedné firmy? Složenina různých specializovaných aplikací doplněná o tabulky v Excelu? A funguje to celé tak, jak potřebujete? Víte, jaké možnosti se tu dnes nabízejí? Máme pro vás několik tipů.



Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČRFiremní informační systémy, Formuláře - podnikání





Anketa


©2013-2017 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2849)