O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

10 nejužitečnějších vlastností umělé inteligence ve vašem telefonu

Možná jste si všimli, že nové modely chytrých telefonů již často podporují technologii takzvané umělé inteligence (AI). Podle analytiků společnosti Gartner budou mít taková zařízení v roce 2022 na trhu podíl 80 %, takže smartphony bez AI budou na trhu spíše výjimkou. Těšit se lze na řadu nových funkcí, z nichž některé pomohou i byznysu.


Aktuálně je podpora umělé inteligence omezena na prémiové modely významných značek, to se ale už brzy změní. A s tím, jak ji bude mít k dispozici stále více uživatelů, porostou i možnosti jejího využití. Počítat by s tím ovšem měli nejen uživatelé, ale hlavně zástupci firem. Umělá inteligence v mobilech totiž může mít dopad na jejich byznys.

Analytici Gartneru předpovídají těchto top 10 využití umělé inteligence v telefonech, která umožňují výrobcům poskytovat klientům zajímavou hodnotu navíc:

1) Digitální Já v mobilu

Chytré telefony budou stále častěji jakýmsi prodloužením uživatele, jeho dalším „orgánem“. Nejen, že ho rozpoznají, ale budou také schopny odhadovat jeho další kroky. A podle toho provádět různé akce. Angie Wang z Gartneru uvádí jako příklad třeba zapnutí čištění podlahy, když nikdo není doma, nebo zapnutí rýžovaru 20 minut před návratem z práce.

2) Autentizace uživatele

Dejme sbohem autentizaci prostřednictvím hesel nebo obrazců. Umělá inteligence rozpozná uživatele prostřednictvím kombinace jeho chování, vzhledu a dalších biometrických údajů. Pomoci může i analýza chůze nebo způsob ovládání telefonu.

3) Rozpoznávání kondice a emocí

Systémy pro rozpoznávání emocí zvládnou zjistit kondici a náladu uživatele - podle jeho mluvy, vzhledu či chování - a tomu přizpůsobit své další reakce. Tento systém přitom může mít významné bezpečnostní dopady, například když telefon zjistí špatnou fyzickou kondici svého majitele, který právě usedl za volant automobilu.

4) Rozpoznání řeči

Rozpoznání řeči se v posledních letech posunulo výrazně kupředu, nicméně k dokonalosti má ještě daleko. Analytici Gartneru předpovídají, že by v blízké budoucnosti konečně mohlo začít fungovat opravdu inteligentně. Takže vám prý například podle kontextu, v jakém pronesete slova „to je ale zima“, nabídne zvýšit teplotu radiátoru nebo objednat teplou bundu.

5) Rozšířená realita a chytré vidění

Ani rozšířená realita není žádnou horkou novinkou. Nicméně Google i Apple nedávno uvedly nové kity pro vývoj aplikací rozšířené reality, které by mohly celou tuto oblast pomoci posunout výrazně kupředu. Google současně oznámil, že předpokládá dostupnost podpory rozšířené reality v drtivé většině smartphonů s Androidem už příští rok. Rozšířená realita je zatím známá hlavně z her nebo z aplikací typu plánování umístění nábytku po místnosti, chytré vidění má ale pomoci třeba i při diagnóze nemocí na dálku.

6) Správa zařízení

Strojové učení má také pomoci výkonu zařízení a jeho výdrži na jedno nabití. Díky chápání a předvídání chování uživatele zvládne například efektivněji vypínat aplikace běžící na pozadí.

7) Profilování uživatele

Umělá inteligence dokáže o chování uživatele zjistit mnohé. Někdy to může být až odstrašující. Nicméně často to může pomoci. Analytici Gartneru uvádějí příklad, kdy telefon zjistí, jak se uživatel chová při řízení automobilu, informace předá pojišťovně a ta na jejich základě určí výši pojistného. Lze předpokládat, že aby něco takového mohlo fungovat v praxi, bude systém muset fungovat na principu bonusů: Kdo nechá telefon informovat pojišťovnu, získá slevu z vysokého základního pojistného. Pokud se tedy ukáže, že neřídí nebezpečně.

8) Detekce a cenzura obsahu

Umělá inteligence v mobilu může reagovat i na nevhodný nebo nebezpečný obsah. Pokud se například zaměstnanec pokusí odcizit tajná data nebo vyfotografovat tajnou technologii, AI upozorní příslušné osoby ve firmě.

9) Vylepšení fotografií

Umělá inteligence dokáže stále lépe vylepšovat pořízené fotografie. A bude to zřejmě stále častěji dělat i podle osobního vkusu. Je například známo, že Číňané preferují světlejší odstíny pleti, zatímco Američané tmavší.

10) Analýza zvuku

Velký potenciál v sobě skrývá také chytrá analýza zvuků okolo smartphonu. Umělá inteligence tak třeba pozná, kde se uživatel nachází, případně co se děje - a může zareagovat. Analytici Gartneru jako příklad uvádějí třeba i situaci, kdy uživatel v noci chrápe a telefon mu na základě této skutečnosti doporučí změnit polohu.


(4. 3. 2019 | redakce2)


Tento článek je součástí speciálu:

Mobilita pro váš byznys: Novinky ohromí, ale je třeba přemýšlet

Chytré telefony mění způsob, jakým žijeme a pracujeme, a to jak v našem soukromém, tak pracovním životě. Další změny jsou...


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4527)