Česká logistická společnost Zásilkovna.cz podle svých představitelů překonala magickou hranici 100 000 zásilek přepravených do druhého dne, přičemž doručovací proces funguje díky vlastnímu know-how bez problému a jakýchkoli omezení. Vrchol vánoční sezóny zatím zaznamenali v úterý 12. prosince, kdy přepravili téměř dvojnásobné množství zásilek oproti říjnovému provozu.
Jen během posledního týdne vzrostl počet balíků o více jak pětinu (22 %). Podle zakladatelky Simony Kijonkové je jedním z hlavních důvodů takto prudkého nárůstu i efekt posledních předvánočních výplat, jež přišly počátkem tohoto týdne a i přesto Zásilkovna stále drží téměř 100% dobu doručení do druhého dne.
Zásilkovna.cz aktuálně přepravuje okolo 120 000 zásilek denně a i při tomto počtu podle svých zástupců drží vysoký standard doručení 96 % zásilek do druhého dne. Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovna.cz, to komentuje: „Navzdory tomu, že jsme v nejexponovanějším období roku, a oproti minulému roku přepravujeme dvojnásobný počet zásilek, tak nemáme žádné omezen ani neodmítáme nové eshopy. Na takový nárůst jsme dobře připraveni i díky našemu vlastnímu systému.“
Tereza Nováková, projektová manažerka Zásilkovna.cz shrnuje vývoj za poslední dva měsíce: „V úterý 12. 12. jsme zpracovali 111 650 zásilek, což je 22% nárůst oproti prvnímu prosincovému úterý. Srovnáme-li objemy se stejným dnem předchozího měsíce, tak zpracováváme o 90 % více zásilek a dokonce o 175 % více oproti říjnu.“
„Vzhledem k vyššímu nárůstu počtu zásilek v tomto období kurýrní společnosti často atakují své maximální kapacity, což s sebou přináší zpožděné doručení. Tuto skutečnost si kurýři uvědomují, proto předem zákazníky upozorňují na termíny, do kdy si mohou zásilku objednat tak, aby dorazila ještě před Štědrým dnem. U každé logistické firmy je situace odlišná a čas nejzazšího objednání se tak významně liší. Ve většině případů se jedná o termíny objednání dárků nejpozději v průběhu tohoto týdne,“ říká Simona Kijonková a dodává: „Zásilky pod stromeček doporučujeme objednat nejpozději 17. prosince. Díky tomu, že je balík připravený na výdejním místě, které si zákazník sám vybral, nemusí čekat na kurýra a domlouvat se s ním, proto se doba doručení ani v tomto období neprodlužuje.“
Průměrná doba čekání na zásilku ve výdejním místě je u Zásilkovny podle jejích materiálů do 3 minut, a to včetně čekání a samotného výdeje zásilky. Zásilkovna nyní nabízí více než 1400 výdejních míst. Zákazníci si zásilky vyzvedávají osobně na zvoleném výdejním místě v ČR i v zahraničí. Přidanou hodnotou je možnost si zboží na pobočce rozbalit nebo ho reklamovat. Zásilkovnu lze využít objednáním zboží z více než 18 000 e-shopů.