O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
To nejlepší z IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2025
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Zaměstnanci chtějí benefity na míru, firmy zase řešení bez další finanční zátěže

Téměř 50 % českých firem si uvědomuje zaměstnaneckou nespokojenost s úrovní odměňování a nabídkou zaměstnaneckých benefitů. Více než 90 % firem je pak ochotno uvažovat o změnách nastavení svých benefitních schémat, včetně rozšíření nabídky benefitů. Na druhou stranu, celé tři čtvrtiny firem jsou připraveny učinit změny pouze, když se jimi nezvýší finanční zatížení firmy. Výsledky vyplývají z průzkumu, který společnost EY realizovala mezi 70 společnostmi napříč sektory trhu v Česku.

„Připravenost ke změnám potvrzuje, že si zaměstnavatelé uvědomují nedostatečnost v benefitech, a to ve vztahu k dynamickému vývoji na trhu práce, který se promítá i do nároků a očekávání ze strany zaměstnanců,“ uvedl k výsledkům šetření Zdeněk Dušek, partner pro Workforce Advisory v EY Česká republika, a doplnil: „Tomu odpovídá i zjištění, že zaměstnanci by si ve většině společností raději nastavovali výběr benefitů sami.“ Více než polovina (54 %) zástupců firem totiž věří, že zaměstnanci by byli spokojenější, pokud by měli možnost si benefitní schéma nastavit dle vlastních potřeb.

Nejčastěji uváděnými zaměstnaneckými benefity jsou dle průzkumu dovolená nad rámec zákonného minima, příspěvky na stravování a na důchodové či životní pojištění.

Home office jen omezeně

EY také zjišťovala, do jaké míry zůstala po pandemii rozšířená práce z domova jako forma výkonu zaměstnání. Nejčastějším schématem je podle průzkumu poměr 3 dnů v kanceláři vůči 2 dnům práce z domova (52 % firem). Všech pět dnů z domova využívají zaměstnanci u 9 % firem, zatímco ani jeden den na home-office nestráví zaměstnanci více než pětiny (22 %) společností.

„Celkově české firmy poměrně striktně regulují nárok na práci z domova, kdy 42 % povoluje home-office jen na vyžádání zaměstnance a 37 % pro ni stanovuje omezený počet dní. Jen 18 % pak naopak umožňuje kompletní flexibilitu v počtu a volbě dnů na práci z domova,“ komentoval hlavní postoje k home-office Zdeněk Dušek.


(30. 10. 2023 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Benefity
Já bych chtěl v práci taky nějaké beefity, ale náš ředitel na nás kašle :-D . Můžeme být rádi, že nám proplácí alespoň přesčasy a nemusíme si je vybírat jako v jiných firmách. Je teda pravda, že já an...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(7013)