Přestože je období před Vánoci pro e-shopy vždy zatěžkávací zkouškou, může být naprostá většina z nich se svým doručovacím výkonem spokojená. 98 % zásilek se totiž podařilo dopravit k zákazníkům včas. Po svátcích se podle předpokladů někteří z nich rozhodli zboží vrátit či vyměnit. Celkově v lednu stoupnul podíl vratek o pětinu. Plyne to z údajů společnosti Shoptet.
Hektický předvánoční čas e-shopy nepodcenily a i díky tomu se jim podařilo vyhnout závažnějším zpožděním. 98 % zákazníků si tak svůj dárek vyzvedlo včas. Za dobrý výsledek to můžeme považovat i vzhledem k tomu, že na trhu není dostatečná pracovní síla, která je k doručování v exponovaném období potřeba.
Jak se dalo předpokládat, v lednu se v souvislosti s nevydařenými vánočními dárky zvýšil počet vráceného nebo vyměněného zboží. Oproti běžnému stavu stoupl počet vratek o pětinu, přesto se dá říci, že se většina lidí do vkusu svých blízkých trefila. Celoroční průměr vratek se totiž pohybuje okolo 2,5 %.
Největší vlna výměn či vratek už je sice zřejmě za námi, přesto se ještě mnoho e-shopů může s vracením zboží setkat. „V rámci svých marketingových aktivit mnoho z nich avizovalo prodlouženou dobu možnosti vrátit nevhodné zboží. Zákazníci se tak mohou pro výměnu rozhodnout dokonce 30 dní či někdy i více po zakoupení, zákonná lhůta je přitom pouze 14 dní,“ komentuje letošní vstřícný krok vůči zákazníkům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
V lednu také na e-shopech narůstá specifický sortiment rozbalených nebo použitých produktů za výhodnější ceny. Na tyto povánoční výhodné nákupy čeká nemalé množství zákazníků, kteří si touto cestou mohou koupit nepoužité zboží podstatně výhodněji.