V celém segmentu e-commerce stále roste oblíbenost výdejních míst. Třeba loni před Vánoci jim dalo přednost 44 % zákazníků, kteří nakoupili zboží na internetu. Jen Zásilkovna přepravila za poslední dva měsíce roku 2018 3,3 milionu zásilek. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2017 jde o 57% nárůst.
Pro Zásilkovnu byl konec roku opět rekordní. Za listopad a prosinec loňského roku přepravila více než 3,3 milionu zásilek – o 1,2 milionu více než ve stejném období roku 2017. V meziročním srovnání jde o nárůst o 57 %. Největší zájem byl na konci loňského roku o kosmetiku, parfémy, oblečení, boty, knihy a počítače. Ve vánočním období se také zvýšila průměrná cena jedné zásilky, a to na 1 250 korun, zatímco ve zbytku roku je to 1 100 Kč.
„Více než 3 miliony zásilek během necelých dvou měsíců je mimořádné číslo. Předpoklad, že období kolem Vánoc bude opět rekordní, se beze zbytku naplnil. Naše čísla potvrzují výrazný růst celého sektoru e-commerce. Podle údajů Asociace pro elektronickou komerci byl objem zboží zakoupeného přes internet za předvánoční období 2018 přes 45 miliard korun,“ říká zakladatelka a majitelka Zásilkovny Simona Kijonková.
Jak už bylo zmíněno výše, loni před Vánoci dalo výdejním místům přednost 44 % zákazníků, kteří nakoupili zboží na internetu. „V Zásilkovně, která je průkopníkem výdejních míst v České republice, bylo toto číslo ještě mnohem vyšší, a to 86 %. Proto také budeme jejich počet dále rozšiřovat, v roce 2019 chceme být na číslu 3000, čímž se výrazně přiblížíme počtu poboček České pošty,“ doplňuje Ondřej Žák, výkonný ředitel Zásilkovny.
Společnost Zásilkovna roste kontinuálně sedm let a v roce 2017 dosáhl její obrat 470 milionů Kč. Očekávaný obrat v roce 2018 je 840 milionů korun.