O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Za prací do zahraničí? Čeští studenti odpovídají: Ano

Zvažujete zaměstnávání čerstvých absolventů? Nebo je už zaměstnáváte? Pak vězte, že čeští studenti hledají zajímavou práci a byli by se kvůli ní ochotni i natrvalo přestěhovat do zahraničí. Odpověděla tak téměř polovina (43 %) studentů, které oslovila poradenská společnost PwC Česká republika ve svém tradičním průzkumu Studentský barometr. Náplň práce patří dlouhodobě mezi nejdůležitější kritéria při volbě zaměstnání.

"Studenti se u svých budoucích zaměstnavatelů nejvíce zajímají o možnost dalšího vzdělávání a osobního rozvoje. Až poté se ptají na konkrétní náplň práce a platové podmínky. Z hlediska priorit, které ve finále rozhodnou o volbě zaměstnavatele, je náplň práce na druhém místě a výše nástupního platu dokonce až na osmém. Klíčová je stabilita odvětví, do něhož nastupují. Navzdory jejich ochotě cestovat, stále více než polovina dotázaných zmínila jako důležité kritérium při volbě zaměstnání místo výkonu práce," říká Václav Prýmek, partner ve společnosti PwC Česká republika.

Dvě třetiny studentů by chtěly strávit více než rok na praxi v zahraničí. Celkem 43 % studentů by bylo dokonce ochotno se odstěhovat do ciziny natrvalo v případě zajímavé pracovní nabídky. Alespoň nějakou práci v cizině by si chtělo vyzkoušet více než 90 % českých studentů. Zhruba čtvrtině by stačilo několik měsíců, další čtvrtina by chtěla vyjet na jeden či dva roky.

„Zahraniční zkušenost je neocenitelná. Člověka obohatí a dá mu nadhled. Uchazeči o zaměstnání v PwC za ni získávají plusové body. Zahraniční pobyt či stáž však už není v životopise uchazečů ničím výjimečným. O to více pak oceňujeme ty, kteří si dokázali v cizině najít zajímavé uplatnění ve svém oboru či studovali na prestižní univerzitě,“ doplnil Václav Prýmek.

První zaměstnavatel: 3 až 5 let

Ideálně celý život by chtělo u svého prvního zaměstnavatele strávit 13 % studentů. Dalších 10 % studentů by rádo zůstalo u prvního zaměstnavatele 10 či více let. Nejčastěji však plánují zůstat v prvním zaměstnání pět let (28 %) nebo tři roky (20 %). Naopak po roce chce od svého prvního zaměstnavatele odejít pouhé 1 % studentů.

Kde se hledá práce

Studenti mají oproti minulosti mnohem jasnější představu o firmě, ve které chtějí pracovat. Proto častěji hledají práci na webech konkrétních společností (78 %) než na pracovních serverech (76 %). Důležitým zdrojem informací o studentských brigádách je reference spolužáků a kamarádů (46 %). Takové doporučení dokonce předčilo i veletrhy práce (44 %).

„Studenti vnímají již první kontakty se svým potenciálním zaměstnavatelem poměrně vážně a snaží se k nim přistupovat profesionálně. To je pravděpodobně důvod, proč je více lákají odborná setkání, stáže či dny otevřených dveří než sportovní či zábavné akce. Přitom platí, že čím autentičtější a bližší kontakt, který jim umožní poznat firmu, tím lépe,“ říká Václav Prýmek.

Navzdory digitalizaci celého studentského života 70 % studentů podle PwC alespoň jednou navštívilo některý z veletrhů práce. Více než třetině studentů však stačila účast pouze na jednom, naopak třetina se účastní pokaždé, když se u nich na škole koná. Studenti se o svou kariéru zajímají mnohem dříve než v minulosti, 70 % z nich navštíví prvně pracovní veletrh během bakalářského studia, tedy během prvních tří let na škole. Jen necelá třetina to nechává „na poslední chvíli“.


(23. 12. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1595)