O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Výhody e-mail marketingu v současném online byznysu

Cena, efektivita, ziskovost. Tak by se daly krátce popsat hlavní důvody, proč si e-mailing dlouhodobě udržuje výsostné postavení mezi online marketingovými kanály. Mohlo by se zdát, že v konkurenci dynamických sociálních médií již e-mail marketing nemá firmám co nabídnout. Výzkumy však hovoří jasně proti této domněnce. Ba co víc, jejich výsledky napovídají, že by se e-mailing o svoji pozici v budoucích letech rozhodně nemusel obávat.

Sociální sítě mají podle webu statista.com celosvětově 3,4 miliard uživatelů. Ačkoli se toto číslo zdá být obrovské, e-mail denně použije ještě o půl miliardy lidí víc. V tomto ohledu je na prvním místě ve všech věkových kategoriích. Kontrola e-mailové schránky je dokonce suverénně nejčastější online aktivitou, kterou lidé ráno po probuzení udělají jako první. Důležitější však je, že e-mail se optikou nejnovějších výzkumů jeví jako nejvhodnější kanál, skrze který lze promlouvat ke svým potenciálním i stávajícím zákazníkům. I to je důvod, proč si jej dnešní velcí internetoví prodejci mohou jen stěží dovolit přehlížet.

Nejlevnější a nejefektivnější

Poměr cena – výkon je zřejmě tím zásadním kritériem, které dává v současnosti e-mailingu náskok před konkurencí. „Dobře optimalizovaný e-mail marketing může být až desetkrát levnější než kupříkladu PPC reklama na sociální síti. E-mail má rovněž suverénně nejlepší konverzi. Nové výzkumy ukazují, že zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % víc než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi,“ Břetislav Strnad, ředitel společnosti Webkomplet.

Mimořádnou účinnost e-mailingové komunikace dokládá i zjištění, podle kterého je za 30 % tržeb běžných e-shopů zodpovědný právě e-mail marketing. Neoddiskutovatelnou výhodou tohoto nástroje je rovněž skutečnost, že výsledky jeho působení lze velmi dobře měřit. Oproti sociálním sítím nabízí e-mailing rovněž nepoměrně vyšší šanci, že příjemce reklamní sdělení zaznamená. Jinými slovy, že jej zasáhne. Není tedy příliš překvapující, že návratnost investic (ROI) se v případě e-mailingu, podle výzkumu společnosti Litmus, průměrně pohybuje kolem 4200 %. Za každý investovaný 1 dolar se tak inzerující firmě vrací 42 dolarů.

E-mailem budujete vztah

Jedním z hlavních trumfů e-mail marketingu je podle Strnada fakt, že skrze něj lze dosáhnout mnohem osobnějšího kontaktu mezi zákazníkem a prodávajícím. „Citlivou, pravidelnou a správně personalizovanou komunikací prostřednictvím e-mailingu je možné s klientem navázat mnohem autentičtější vztah, než v případě jiných nástrojů. Marketingovou komunikaci prostřednictvím sociální sítě považují mnozí uživatelé za narušení jejich vlastní soukromé zóny. E-mail je v tomto ohledu mnohem méně invazivní a plní spíše roli poštovní schránky, kam si lidé přichází pro zprávy, jež jim jsou adresovány,“ popisuje Strnad.

Velká část zákazníků se po uskutečnění nákupu přes e-shop na stránky prodejce již znovu nevrátí. Za pomoci e-mailové adresy však lze s odběratelem opětovně navázat kontakt. V případě vhodně zvolené strategie se tak náhodný kupující může proměnit ve stálého zákazníka. Je ovšem třeba uskutečňovat efektivní automatizované kampaně optimalizované zákazníkovi na míru.

Král mrtev není, stále vládne

Představené výhody e-mailového marketingu v kontextu dnešních trendů nenaznačují, že by měl být v příštích letech z pomyslného trůnu kýmkoliv sesazen. „Obliba e-mailingu každým rokem roste a je pravděpodobné, že se na tomto trendu v budoucnu nic zásadně nezmění. Nové pronikající inovace jako redesign či důraz na interaktivitu navíc posouvají e-mail marketing na další úroveň. Je tak stále schopen držet krok s moderními trendy a být nadále nejefektivnějším nástrojem pro online komunikaci se zákazníky,“ uzavírá Strnad.


(17. 5. 2021 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5915)