O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Vydavatelský byznys: Reklama poroste rychleji než útraty za obsah

Celosvětové tržby mediálního a zábavního průmyslu z digitálního obsahu - mimo internetového připojení - porostou v následujících pěti letech v průměru o 12 % ročně. Na celkovém růstu odvětví se tak v letech 2013 až 2018 budou podílet z téměř dvou třetin. Plyne to ze studie poradenské společnosti PwC Global entertainment and media outlook 2014-2018. Co dál studie říká?


Podle studie získání „digitálního zákazníka“ nebude pouze o technologiích, ale o celkovém nastavení obchodního modelu firem tak, aby odpovídal chování spotřebitele v digitálním světě. V roce 2018 bude digitální reklama tvořit 33 % tržeb z reklamy, ale digitální obsah se bude na tržbách za zábavu a média podílet jen 17 %.

Rozmach služeb, které umožňují stálý a neomezený přístup k digitálnímu obsahu, a stále se rozšiřující možnosti mikroplateb ukazují, že cestou k úspěchu v novém digitálním prostředí je především flexibilita a schopnost poskytnout zákazníkovi lepší zážitek. Proto se v následujících pěti letech očekává největší růst v oblasti streamu filmu (ročně v průměru o 28 %) a hudby (o 13 %).

"Český trh médií a zábavy by měl v následujících pěti letech růst o téměř pět procent ročně. Jeho velikost nyní dosahuje zhruba 5,2 miliardy dolarů. Boom digitalizace se nevyhýbá ani českým zákazníkům. Již loni se v Česku například proinzerovalo na internetu dvakrát více peněz než v televizi. A do dvou let by měli Češi utratit za digitální video více než při koupi či půjčování DVD disků či Blu-ray," říká Olga Řehořková, specialistka na zábavní a mediální průmysl, PwC Česká republika.

Penetrace mobilního internetu 

Penetrace mobilního internetu v roce 2018 dosáhne celosvětově 55 %, což pomůže zvýšit podíl digitální reklamy na celkových reklamních příjmech z 14 % v roce 2009 na 33 % v roce 2018. Zatímco celkové reklamní příjmy porostou v následujících pěti letech v průměru o 4,4 % ročně, u internetové reklamy to bude 10,7 %.

„Příjmy z mobilní internetové reklamy v Česku mohou růst následujících pět let o třetinu ročně, a dosáhnout tak 30 milionů dolarů v roce 2018. Tempo růstu je to sice vysoké, ale celkově se mobilní internetová reklama bude na reklamních příjmech z internetu podílet pouhými 3 %. Češi mnohem více než jiné národy přistupují na internet stále především přes své notebooky či PC, což mnoho z nich nemotivuje k tomu, aby plně využívali mobilní internet,“ dodává Olga Řehořková.

Globální tržby zábavního a mediálního průmyslu

Globální tržby zábavního a mediálního průmyslu (E&M) potáhne podle PwC devět rychle rostoucích ekonomik: Čína, Brazílie, Rusko, Indie, Mexiko, Jižní Afrika, Turecko, Argentina a Indonésie. Zatímco v roce 2009 se na celosvětových tržbách odvětví E&M podílely z 12,4 %, v roce 2018 to bude téměř 22 %. Zároveň v roce 2018 předběhne Čína Japonsko, a stane se tam po USA druhým největším E&M trhem světa.

„To, co mají tyto trhy společné, je bohatnoucí střední třída, která zvyšuje své útraty za média a zábavu. Tím ale jejich podobnost končí. Chcete-li těžit z potenciálů těchto trhů, potřebujete jejich detailní lokální znalost a pochopení jejich jednotlivých segmentů. Lokální vkus a preference spotřebitelů, jejich cenová očekávání a používané platformy budou určující pro to, za jaký obsah budou ochotni zaplatit. To zvýhodňuje lokální hráče na trhu E&M. Nadnárodní společnosti s nimi budou muset spolupracovat, pokud zde chtějí uspět,“ říká Marcel Fenez, globální lídr PwC pro oblast zábavního průmyslu a médií.

Další vybrané závěry PwC Global entertainment and media outlook 2014-2018

A zde jsou další vybrané závěry PwC Global entertainment and media outlook 2014-2018:

Podíl internetové televize na televizní reklamě se během následujících pěti let více než zdvojnásobí (z 2,2 % v 2013 na 4,5 % v 2018). Navzdory internetovým konkurentům jsou stále dominantními hráči na trhu tradiční vysílací společnosti, pro které se internetová televize stává novým významným zdrojem příjmů. Zatímco loni vygenerovala internetová televizní reklama 3,7 miliardy dolarů, v roce 2018 by to mělo být 9,7 miliardy.

Mobilní reklama letos předežene internetovou inzerci. Mobilní internetová reklama se tak letos stane s očekávanými tržbami 18,9 miliardy dolarů třetím největším inzertním kanálem na webu. Po předchozích třech velmi silných letech, kdy mobilní internet těžil z boomu tabletů a podobných zařízení, však v následujících letech čekáme útlum na úroveň růstů před tímto boomem. Inzerenti tak budou muset přijít s něčím víc než jen přizpůsobením obsahu menší obrazovce.

Placené internetové noviny začínají růst, trend ale nemění. Tržby z předplatného internetových novin loni rostly o 66,2 %. I když jednotlivý publisheři hlásí rostoucí úspěchy, jen několik oslavuje změnu – v roce 2018 bude podíl digitálního předplatného pouhých 8 %.

Tržby za stream videa, internetovou televizi a OTT budou do roku 2018 vyšší, než kolik se utrží za prodej či půjčování nosičů, jako jsou DVD nebo Blu-ray. Digitální video, ať už stream či jiné formy, poroste v následujících pěti letech v průměru o 20 % ročně.

Letos poprvé překonají tržby za prodej streamované či stahované hudby prodej fyzických nosičů. Zatímco za digitální hudbu by se letos po celém světě mělo utržit 10,18 miliardy dolarů, v případě klasických nosičů to bude 10,17 miliardy. Digitální hudba nabízí zákazníkům zejména větší možnost volby, což umožňuje rozvoj nových formátů. Měla by také zbrzdit pokles tržeb hudebního průmyslu na meziročních 0,1 % v roce 2018.

Internetové hraní rozšiřuje herní průmysl a mikroplatby pomáhají k růstu výnosů. Internetové hry, včetně her na sociálních sítích, znovu otevřely trhy, které už byly považovány za ztracené kvůli softwarovému pirátství. Obchodní model, který přináší, umožňuje větší svobodu a možnost volby v tom, kolik hráči zaplatí. Mikrotransakce pomůžou celkovému růstu výnosů z videoher na 89 miliard dolarů v roce 2018, kam by se měly dostat díky průměrným 6 % ročně. Celosvětové tržby z konzolových her by měly růst v průměru téměř 5 % na 32 miliard dolarů v roce 2018.


(11. 6. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1214)