Češi se nejčastěji odhlásí z rozesílky newsletterů, pokud jim reklamních e-mailů chodí moc. 31,4 % respondentů se odhlásí z odběru newsletterů, protože od odesílatele dostávají větší množství e-mailů, než je jim příjemné. 25,5 % dotázaných je přestane odebírat, protože daný typ služeb už nevyhledávají. 19,6 % respondentů toto udělá, když pro ně nejsou reklamní e-maily užitečné. Známe i další detaily.
Dodejme, že 19,1 % dotázaných se takto zachová, protože daný typ zboží už nepotřebují. 2,1 % respondentů toto udělá, když jim nevyhovuje forma e-mailu. 1,2 % ukončí jejich odběr, protože jsou podle jejich názoru e-maily příliš obsažné. Stejný počet Čechů toto udělá, protože se jim e-maily správně nezobrazí.
Vyplývá to z výzkumu, který si u agentury STEM/MARK nechala v roce 2018 zpracovat společnost Mailkit, která vytváří nástroj pro rozesílání a správu e-mailingových kampaní. Výzkum byl realizován na vzorku 1007 respondentů.
Různé věkové skupiny se liší ve svém vnímání toho, zda je větší množství e-mailů důvodem pro odhlášení z rozesílek newsletterů. Mladší mívají s nadbytečnými e-maily menší trpělivost.
18-29 let - 36,7 %
30-44 let - 31 %
45-59 let - 26,5 %
Opačný je trend u odhlášení z důvodu nepotřebnosti nabízeného zboží:
18-29 let - 14,8 %
30-44 let - 22,7 %
45-59 let - 18,1 %
Kvůli velkému počtu reklamních e-mailů se rozhodne přerušit odběr e-mailingů:
38,7 % lidí žijících ve vesnicích do 999 obyvatel
30,1 % těch, kteří bydlí v sídlech s 1 000 - 1 999 obyvateli
31,6 % lidí z obcí s 2 000 - 4 999 obyvateli
32,6 % těch z obcí s 5 000 - 19 999 obyvateli
31,3 % respondentů žijících ve městech s 20 000 - 99 999 obyvateli
27,3 % lidí z velkých měst nad 100 000 obyvatel
Nepotřebnost daného zboží vede k ukončení odběrů e-mailingů u:
26 % Pražanů
19,3 % lidí z Čech
15,7 % Moravanů
Mějte to na mysli, až budete tvořit svůj další plán rozesílání newsletterů.