Více než polovina českých pracovníků (52 %) se cítí nejproduktivnější v prostředí, kde se potkává s dalšími společnostmi a podnikateli. Podle globálního průzkumu společnosti Regus provedeného mezi 44 000 pracovníky se ve spolupracujícím prostředí Češi cítí produktivněji než v tradičních open-space kancelářích, doma či kavárně.
Jedinou výjimkou je profesionálně zařízená domácí kancelář, kterou považuje za nejproduktivnější prostředí nejvíce respondentů (68 %). Avšak podle stejného průzkumu se 42 % českých pracovníků domnívá, že k zařízení profesionální vybavené domácí kanceláře je nutné vynaložit jeden a více měsíčních platů. Navíc, průměrné celkové náklady na její celoroční provoz včetně energií činí více než 60 000 korun.
„Výhody využívání vybavené kanceláře s administrativním zázemím profesionální recepce jsou neoddiskutovatelné: od okamžitých finančních přínosů pro firmu, prestižní adresu až po lepší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Překážkou ale zpravidla bývají vysoké vstupní náklady na zařízení vlastní kanceláře. Plně vybavené kancelářské a jednací místnosti společnosti Regus jsou ideálním kompromisem mezi požadavkem na produktivní pracovní prostředí a minimální počáteční investicí,“ říká Karel Pelan, ředitel společnosti Regus pro Českou republiku
Stále více českých společností a podnikatelů podle zástupců firmy Regus upřednostňuje práci v inspirativním sousedství jiných firem, které nabízí příležitosti k aktuálně velmi populárnímu networkingu. Taková pracoviště zároveň nevyžadují vysoké počáteční výdaje. “Při rozjezdu vlastního podnikání se ocitnete v období nižších příjmů a vyšších výdajů. Díky plně vybaveným kancelářím společnosti Regus s nulovými počátečními náklady jsem toto kritické období překlenul naprosto bezproblémově,” řekl Radim Ouředník, majitel brněnské firmy Veritably.
A zde jsou další zajímavé údaje z průzkumu: Nejvíce produktivní se čeští pracovníci cítí v profesionálně vybavené domácí kanceláři (68 %), ve spolupracujícím prostředí (52 %) a doma (37 %). 51 % českých respondentů má doma plně vybavenou domácí kancelář. Pouze 37 % oslovených přispívá firma na vybavení domácí kanceláře. 54 % českých pracovníků se domnívá, že podporou práce z domu se jejich firma snaží přenést náklady na pracovní místo na samotné pracovníky.