O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Většina Čechů dostala vloni přidáno, 40 % zaměstnanců stejně zvažuje změnu

Touha Čechů po změně zaměstnání stále stoupá, a to i přesto, že v průběhu uplynulého roku dostalo 53 % z nich přidáno. Ze současné práce by chtělo odejít 40 % lidí, třetina z nich dokonce již během jednoho měsíce. Nejčastějším důvodem pro změnu jsou přitom finance. Ty zároveň zůstávají i nejdůležitějším motivačním prostředkem zaměstnanců ve všech oborech s výjimkou podnikových služeb, kde jsou na prvním místě osobní růst a nové zkušenosti. Vyplývá to z nového průzkumu kandidátských preferencí, který na českém trhu realizovala personální agentura Grafton Recruitment.

Neutuchající poptávka firem po pracovnících a ztráta obav z nezaměstnanosti zvyšuje touhu Čechů po změně práce. „O odchodu ze současného zaměstnání uvažuje 40 % respondentů, 33 % z nich by dokonce chtělo odejít z práce v horizontu jednoho měsíce, což je o 10 procentních bodů více než v loňském roce,“ komentuje situaci Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment, s tím, že k častějším změnám jsou otevření zejména lidé mladších ročníků, kteří si umí lépe říct o takové pracovní podmínky, které jim vyhovují. „V současné atmosféře na trhu práce by se měli zaměstnavatelé zajímat, co jejich zaměstnance motivuje, a z jakých důvodů se poohlíží po jiných pracovních nabídkách. Jen tak budou schopni včas reagovat a své lidi si udržet,“ říká Jitka Součková.

Nejen mzda

Firmy se v uplynulém roce snažily svým lidem vyjít vstříc zejména v oblasti finančního ohodnocení. „Přidáno dostalo v loňském roce 53 % zaměstnanců, větší polovině z nich vzrostla mzda dokonce o více než desetinu,“ říká Součková a dodává: „Výše mzdy zůstává jedním z hlavních motivačních prostředků i důvodů pro změnu zaměstnání. Pro zaměstnavatele je proto důležité vědět, že růst mzdy očekává v průběhu následujících dvou let 77 % respondentů našeho průzkumu, 15 % pak požaduje její zvýšení o 20 % a více.“

Čerstvé absolventy i zkušené pracovníky mohou zaměstnavatelé nalákat nejen na výši mzdy, ale také na možnost kariérního růstu nebo rozvíjení odborných znalostí. Osobní rozvoj a nové zkušenosti motivují 23 % respondentů, smysluplnost práce je důležitá pro 22 %. Důležitým faktorem při zvažování nového zaměstnání se stává také čas strávený cestou do práce. S rostoucím počtem pracovních nabídek lidé zvažují i vzdálenost od domova. „Souvisí to se stoupající potřebou Čechů dobře vyvážit pracovní a soukromý život,“ vysvětluje Součková.

Až 38 % dotazovaných touží po kariérním růstu a změně

Stejně, jako je dobré finanční ohodnocení nejdůležitějším motivátorem, je neuspokojivá mzda největším demotivátorem a důvodem k odchodu z práce. Kvůli výši mzdy by ze zaměstnání odešlo až 53 % Čechů. Jako další demotivující faktory v zaměstnání respondenti průzkumu označili špatnou organizaci práce (13 %) a neuspokojivý pracovní kolektiv (12 %). Ženy a vysokoškoláky častěji demotivuje nedostatek uznání, zatímco muže zase omezená možnost kariérního růstu.

Právě kariérní růst (38 %) a potřeba změny (38 %) patří k dalším nejčastějším důvodům k odchodu ze současné práce. Nejčastěji z těchto důvodů odchází k novému zaměstnavateli lidé, kteří vydělávají více než 25 000 Kč.

„Zaměstnavatelé by měli být především lidé, svým zaměstnancům by měli naslouchat a vytvářet pro ně příjemné pracovní prostředí a přátelskou atmosféru,“ radí na závěr Součková. Mezi další důvody totiž patří právě neuspokojivé pracovní prostředí a špatná atmosféra na pracovišti.


(26. 10. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4276)