Věrnostní karty jsou mezi Čechy velmi oblíbené, tři čtvrtiny mají v peněžence alespoň nějakou. Ale 16 % vlastní dokonce více než 10 karet. A většina Čechů je progresivně nakloněna digitalizaci věrnostních karet. Plyne to z aktuálního výzkumu Public Data Research.
„Češi mají věrnostní karty dlouhodobě rádi. Většina jich vlastní několik, má o nich dobrý přehled a mezi nejoblíbenější patří sbírání výhod v supermarketech,“ prozrazuje o chování Čechů v oblasti věrnostních karet Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.
Tři čtvrtiny Čechů (74 %) mají v peněžence nějakou věrnostní kartičku. Ve srovnání dle pohlaví mají věrnostní karty více ženy (80 %) než muži (66 %). Nejvíce, a to třetina Čechů, kteří mají nějakou věrnostní kartu, vlastní jednu až tři. Zajímavým výsledkem je, že 16 % Čechů jsou opravdoví sběratelé karet a vlastní jich více než 10. Další perličkou je, že více než 11 % neví, kolik věrnostních karet vlastní. Ve chvíli dotazování mělo u sebe jednu až tři věrnostní karty 37 % Čechů.
Co se týče používání věrnostních karet, tak polovina Čechů (48 %), kteří mají nějakou kartu, využívá skutečně jednou za měsíc jednu až dvě. Čtvrtina (27 %) měsíčně využívá 3 - 4 věrnostní karty. Pouze 4 % majitelů věrnostních karet nevyužívají žádnou z nich.
Češi mají dle citovaného průzkumu (71 %) dobrý přehled, jaké jsou odměny za sbírání bodů na kartách či jejich využívání. A pouze 7 % vůbec neví, jaké tyto odměny jsou. Za nejzajímavější totiž považují odměny za nákupy v supermarketech (52,90 %), pak následuje spokojenost v odvětví zdraví a krásy (13,88 %) a módy (10,73 %). Jsou však také nároční zákazníci. Z průzkumu vyplývá, že 45 % majitelů karet považuje odměny za nákupy za nedostatečné.
A jak lákavé je mít věrnostní kartu v aplikaci mobilního telefonu? „Majitelé věrnostních karet by dle zmiňovaného průzkumu ocenili digitalizaci svých oblíbených karet. Vyjadřují se také, že by takové karty více využívali,“ doplňuje Hřebabecký. Téměř 70 % lidí si dle průzkumu myslí, že po převedení karet do digitální podoby, například do mobilní aplikace, by tyto karty využívali více. Čtvrtina majitelů věrnostních karet by je více nevyužívala ani po jejich digitalizaci.
Drtivá většina Čechů je nakloněna také personalizaci nabídek, které s sebou digitalizace přináší. Na dotaz „Uvítal/a byste funkci, kdyby vám nabídka výhod byla vytvořená na míru přesně pro vás a přišla by vám do mobilu právě ve chvíli, kdy nakupujete?“ totiž odpovědělo 85 %, že ano.