Ministerstvo dopravy ČR varuje, že k zásadnímu omezení dopravy dochází od pondělí 24. 3. 2014 na dálnici D1. Kde přesně a proč? Jak budou uzavírky probíhat? Zhotovitelé na úsecích 09 a 14 začnou se stavbou pevných provizorních svodidel. Provoz bude ve směru na Prahu veden v jednom jízdním pruhu. V pátek 28. března pak budou stejné práce zahájeny na úseku 05... Pojďme se podívat na detaily.
Pokud jde o úsek 05, v neděli 30. 3. budou přípravné práce přerušeny. Nedojde tak prý k situaci, kdy by se jezdilo v neděli na Prahu jedním pruhem. Na uzavřené druhé polovině dálnice pak následně začne výměna cementobetonového povrchu a výstavba nových dálničních nadjezdů.
Od 30. 3. bude provoz na jedné polovině dálnice veden v režimu 2+2 jízdní pruhy. Každý z nich bude výrazně užší než je standard, což si vyžádá výraznou obezřetnost všech řidičů na dálnici D1. Levý bude mít 2,5 metru a pravý 3,15.
Na uvedených úsecích bude instalována dopravní značka, která upozorňuje na střídavou jízdu v zúžených jízdních pruzích. „V místě, kde bude tato značka osazená, bude nutné dodržovat střídavou jízdu tak, aby se minimalizovala situace, kdy pojedou dvě vozidla vedle sebe,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Jiří Mayer.
Dopravní omezení (uzavírky) pro řidiče budou následující:
úsek 05, EXIT 41 Šternov – EXIT 49 Psáře
přípravné práce pro etapu 3: 28. 3. 2014 - 6. 4. 2014
etapa 3: 6. 4. 2014 - 31. 7. 2014
úsek 09 EXIT 66 Loket – EXIT 75 Hořice
přípravné práce pro etapu 3: 24. 3. 2014 - 30. 3. 2014
etapa 3: 30. 3. 2014 - 2. 8. 2014
úsek 14 EXIT 104 Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava
přípravné práce pro etapu 3: 24. 3. 2014 - 30. 3. 2014
etapa 3: 30. 3. 2014 - 2. 8. 2014
V rámci přípravných prací dojde podle MD ČR v levém pásu, tedy ve směru na Prahu, postupně k uzavírce zpevněné krajnice a pravého jízdního pruhu (z důvodu aplikace vodorovného dopravního značení) a následně k uzavírce levého a části pravého jízdního pruhu - provoz bude veden po zpevněné krajnici (výstavba dočasných svodidel). V samotné etapě 3 (výměna povrchu v pravém pásu) bude provoz veden v levém pásu v režimu 2+2 jízdní pruhy.
Provoz na jedné polovině dálnice v zúžených jízdních pruzích bude podle MD ČR a ŘSD na úsecích modernizované dálnice D1 až do ukončení letošní stavební sezóny.