O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Třetina nejmenších českých podniků nemá webové stránky

Více než 33 % nejmenších českých podniků, firem přibližně do 40 milionů korun ročního obratu, nedisponuje vlastní webovou prezentací. Ročně se tak podle odborníků zbytečně připraví nejen o velké množství zakázek, ale také zaměstnanců. Zjištění vyplynulo z průzkumu společnost VSHosting, který se zabýval internetovou prezentací a hostováním firemních dat.

Téměř čtvrtina (23,4 %) českých mikropodniků považuje vedení firemních stránek za nepotřebné, či zbytečné. Jako hlavní důvod absence vlastní webové prezentace však plných 36,6 % tuzemských firem uvádí vysoké provozní náklady.

Průzkum se soustředil i na podstatu využití současných či vznikajících webových prezentací. České firmy provozují své stránky zejména jako prodejní kanál ve formě internetového obchodu. Rozhraní internetových stránek formou e-shopu, případně možnosti objednávek či komunikace prostřednictvím kontaktních formulářů apod., využívá 41,4 % společností. Pouze jako marketingový kanál, tedy jako zdroj informací o firmě a poskytovaných službách či produktech, využívá webovky 33,3 % respondentů. Ve zbylých 25,7 % případů slouží dotázaným firemní internetové stránky k oběma účelům.

Levná webová prezentace

Zástupci firem se především mylně domnívají, že hosting firemních dat přijde jejich společnost na velké peníze a je proto neefektivní: „Doba, kdy uchovávání firemních dat stála klienty desítky tisíc korun ročně, je dávno pryč. Hosting nejen firemních dat si dnes může dovolit víceméně kdokoliv. Platby za pronájem prostoru pro webové stránky se v současnosti pohybují v řádech stovek korun za rok za sdílené webhostingové řešení až po desítky tisíc korun za rozsáhlejší vyhrazená řešení", říká Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting.

Na další zajímavé zjištění poukázal průzkum ohledně aktualizace webových stránek u firem, které nějaké mají. Bezmála polovina (48,4 %) těchto firem v ČR se chystá v roce 2016 provést alespoň malé změny na svých internetových prezentacích. Každá pátá firma (19, 4 %) plánuje kompletní upgrade, jedna čtvrtina (26,3 %) českých společností pak nechystá provádět žádné změny.


(13. 11. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2167)