O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Top výdělky: Co byste měli vědět o affiliate marketingu

Affiliate marketing si upevňuje postavení jako důležitá složka online marketingu firem. Současně je zajímavým zdrojem příjmů pro online média včetně blogů. V roce 2017 je očekáván růst prostředků investovaných do této formy propagace.

Průzkum AffiliateBenchmarks.com zjistil, že 80 % inzerentů v roce 2017 plánuje svůj rozpočet na affiliate marketing zvýšit nebo zachovat ve stejné výši. Mezi důvody patří i fakt, že u 71 % zadavatelů affiliate reklama překonává nebo naplňuje jejich očekávání. Více než čtvrtina inzerentů (27 %) přitom generuje prostřednictvím affiliate kanálu přes pětinu svých prodejů realizovaných přes online marketing, další čtvrtina (26 %) se pohybuje v rozmezí 11-20 %.

„Výsledky průzkumu potvrzují informace i z naší affiliate sítě, kde máme zjištěno, že téměř dvě třetiny zadavatelů reklamy plánují svůj affiliate rozpočet na příští rok zvýšit a pětina minimálně zachovat ve stejné výši,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com, která zastupuje Commission Junction na českém trhu i v řadě dalších zemí.

Více než pětinu svého rozpočtu vyčleněného na online marketing investuje do affiliate reklamy podle AffiliateBenchmarks.com čtvrtina inzerentů a zároveň 27 % inzerentů takto generuje více než pětinu prodejů připisovaných online marketingu. Prodeje z affiliate kanálu přitom meziročně rostou téměř polovině (49 %) zadavatelů reklamy. Necelá třetina (29 %) inzerentů zároveň říká, že jim affiliate přivádí více než polovinu nových zákazníků.

Prodejci se v rámci affiliate marketingu podle AffiliateBenchmarks.com hodně zaměřují na módní doplňky (11 %), počítače a elektroniku (8 %), dům a zahradu (7 %), módu (6 %), zdraví a vitamíny (6 %). Skoro třetina (31 %) zadavatelů reklamy získává více než 20 % affiliate objednávek z mobilů. Přitom platí, že necelá polovina inzerentů (45 %) má responzivní web, 20 % adaptivní a 18 % má separátní mobilní web.

Nejlepší obory pro affiliate marketing

Z údajů VIVnetworks.com vychází jako obory s největším podílem v affiliate reklamě v ČR móda (33 %), zdraví a krása (24 %) a nákupní galerie (16 %). Následují slevové portály (12 %), stravování (5 %) a dům a zahrada (3 %).

Dodejme, že affiliate marketing spočívá v partnerství média a prodejce. Médium má typicky provizi z prodaných produktů prodejce, někdy je část výdělků dostupná i v rámci pay-per-click nebo za zobrazení propagačních bannerů. Affiliate odkazy, které médium zobrazuje, mohou mít formát bannerů, textových odkazů nebo třeba propracovaných vyhledávacích formulářů.


(8. 12. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2910)