O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Top priorita firem: Udržet stávající zaměstnance před úprkem za lepším

Nezaměstnanost v září 2018 podle údajů Úřadu práce a MPSV klesla o jednu desetinu na 3,0 %, uchazečů o práci bylo podle stejného zdroje 224 331 a volných míst 316 132. Pokračuje tak dlouhodobý nedostatek dostupných pracovních sil, volných míst je dokonce historicky nejvíce za posledních 14 let. Experti z agentury Grafton Recruitment zaměstnavatelům radí, aby zvážili nastavení mezd. Dle jejich průzkumů je dnes levnější zaměstnancům navýšit mzdu o 10 %, než hledat lidi nové, kteří obvykle přicházejí s vyššími nároky. Nabízejí ale i další rady.

Během dvou let se počet uchazečů o zaměstnání snížil na polovinu, zatímco v únoru 2016 bylo podle Úřadu práce dostupných 461 254 uchazečů, tak v květnu 2018 toto číslo poprvé v historii kleslo pod 230 tisíc a od té doby balancuje kolem 3% podílu nezaměstnaných osob. Rozdíl mezi volnými pracovními místy a uchazeči je 91 801, takže i kdyby všichni nezaměstnaní obsadili dostupná volná pracovní místa, stále by v ČR chybělo téměř 92 tisíc pracovníků.

Podle odborníků personální agentury Grafton Recruitment se zaměstnavatelé, kteří chtějí zachovat své firmy provozuschopné, musí v této situaci silně soustředit na retenci, aby jim neodcházeli stávající zaměstnanci. „Je levnější přidat 10 % stávajícím zaměstnancům, než nabrat nové se mzdou o 20 % vyšší,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. Podle ní je důležité udělat si průzkum, jaké mzdy a benefity nabízí konkurence v oboru a v regionu a následně narovnat mzdy na aktuální tržní úroveň. Zároveň je potřeba dorovnat i benefity a přidat něco, co konkurence na pracovním trhu nenabízí.

Například z posledního průzkumu Grafton Recruitment vychází, že nejvíce si lidé po penězích váží flexibility, ať už jde o pružnou pracovní dobu, možnost nadpracovat si hodiny anebo alespoň částečnou práci z domova.

„Nabídka flexibility nemusí firmy v zásadě nic stát, jde jen o nastavení patřičných procesů,“ tvrdí Jitka Součková a dodává: „V dnešní situaci na trhu práce zaměstnavatelům doporučujeme flexibilitu zavádět v maximální možné míře.“ Důležité je také zjistit motivace a demotivace svých zaměstnanců. Z průzkumu Grafton Recruitment vychází, že nejčastějším demotivátorem je v 53 % případů mzda, ale hned vzápětí fakt, že jim zaměstnavatel nevychází vstříc. „Zjistěte, v čem se zaměstnanci domnívají, že jim nevycházíte vstříc a změňte to, komunikujte se svými lidmi, ukažte jim, že nejsou jen personální číslo, ale lidé, na kterých vám záleží,“ radí zaměstnavatelům Součková s tím, že dalšími častými demotivátory jsou dle průzkumu špatná organizace práce, stres a pracovní kolektiv.


(6. 11. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4304)