Mobilní technologie nabízejí množství nových příležitostí - pro řadu oborů podnikání. Které z nich by mohly být užitečné i pro váš byznys? Inspiraci přináší přehled nejdůležitějších spotřebitelských trendů pro rok 2014 tak, jak je prezentovala společnost Ericsson. V hlavní roli jsou mimo jiné aplikace, biometrie a sledování zdraví...
Jednu z významných rolí má hrát brzy biometrie.Zde je tedy 10 nejdůležitější spotřebitelských trendů pro rok 2014 tak, jak je vidí zástupci společnosti Ericsson:
Aplikace změní celou společnost: Mobilní aplikace jsou prý nyní pro uživatele smartphonů důležitější než to, jaký typ telefonu mají. Lidé masivně požadují aplikace pro všechny činnosti - od nakupování, péči o rodinu a blízké až po komunikaci s úřady.
Lidské tělo se stává novým heslem: 52 % uživatelů smartphonů deklaruje, že chce využívat biometrické otisky namísto hesla. 48 % z nich má zájem o snímání duhovky. Celkem 74 % respondentů odhaduje, že v roce 2014 budou biometrické smartphony hlavním proudem.
Měření nás samotných: Krevní tlak, puls, naše kroky, to jsou některé příklady toho, jak se stále více měříme pomocí mobilních zařízení. Celkem 40 % uživatelů smartphonů má zájem, aby telefon monitoroval všechny jejich biologické a fyzické procesy a pohyby.
Pokrytí internetem předpokládáno všude: Počet čárek na našem telefonu již není důkazem pro dobré internetové pokrytí. Mimochodem - z výzkumu ConsumerLab vyplynulo, že nejhorší internetové pokrytí je obecně v metru.
Smartphony pomáhají snižovat digitální propast: To, že je nyní smrtphone dostupný prakticky pro každého, znamená, že není již potřeba nákladných zařízení pro využívání internetových služeb. Celkem 51 % všech spotřebitelů uvádí, že jejich telefon je nejdůležitější technologií a pro mnohé se stává primárním zařízením k využívání internetu.
Výhody online převažují nad obavami: Přesto, že 56 % všech uživatelů internetu je znepokojeno ohledně míry ochrany jejich soukromí, pouze 4 % z nich deklarují, že by internet v budoucnu používali méně. Místo toho prý uživatelé minimalizují riziko tím, že značně omezili uvádění svých osobních údajů.
Video na vyžádání: Přestože máme nyní podstatně širší výběr toho, co chceme sledovat, jsme stále více ovlivňováni ve své volbě našimi přáteli. 38 % respondentů tvrdí, že sleduje videoklipy doporučené jejich kamarády a přáteli.
Sledování informací o datových přenosech: Celkem 48 % spotřebitelů používá aplikace, aby lépe pochopili svou spotřebu dat. Zatímco 41 % chce vědět, kolik dat spotřebují, 33 % se chce ujistit, že data byla účtována správně.
Čidla všude: Čidla se stávají součástí našeho každodenního života. 60 % respondentů věří, že do roku 2016 budou čidla obsažena všude od zdravotnictví, přes veřejnou dopravu, auta, domovy i naše pracoviště.
Spustit, zastavit a po chvíli pokračovat jinde: Spotřebitelé neustále mění svá zařízení a místa odkud sledují jeden obsah. Zásadní je tedy možnost pokračovat v rozdělané práci odkudkoli a kdykoli. Významnou roli tu hrají především cloud a automatická synchronizace lokálních dat.