Mnohé firmy se při rozesílání e-mailingových kampaní nechtějí podřídit pravidlům vyplývajícím z Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). To vstupuje v platnost 25. 5. 2018. Některé firmy zaměřené na rozesílání e-mailů pro své klienty již oznámily, že s klienty, kteří podmínky GDPR nesplní, rozvazují spolupráci.
“Naše klienty jsme dlouhodobě připravovali na to, že během letošního května vstoupí GDPR v platnost. Kromě nové varianty smluv, která GDPR zohledňuje, jsme pro ně připravili také možnost konzultací k tomuto tématu. I poté, co toto nařízení začne platit, chceme naše služby nabízet na té nejvyšší úrovni a v souladu s platnými právními předpisy. Proto jsme se s těmi klienty, kteří nejsou v souladu s GDPR či neakceptovali příslušné smlouvy, rozhodli ukončit spolupráci,” vysvětluje rozhodnutí Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.
GDPR klade vysoké nároky na práci s e-maily a to jak v otázce jejich pořizování a transparentnosti správce co do informování, tak další práce s nimi, ať již jde o uchování, tak nutnost vyhovět žádostem o výpis údajů, aktualizaci či o výmaz e-mailu (a s ním spojených osobních údajů) z databází. Porušování pravidel může vést k vysokým pokutám. Příchod GDPR zřejmě povede k pročištění trhu od subjektů, které doposud nedbaly na dodržování platné české legislativy. GDPR, které platí v rámci Evropské unie, znamená podstatné zvýšení nároků na transparentnost a informovanost subjektů, ale i zjednodušení při řešení porušení ze strany těch, kdo nařízení porušují.
Společnost Mailkit podle svých zástupců považuje za zásadní, aby jí zpracovávané e-mailové kampaně vyhovovaly platné legislativě, potažmo GDPR po všech stránkách. Od okamžiku pořízení e-mailu ve formě informovaného souhlasu, poskytování informací o způsobu využití a práci s takto získaným e-mailem až po “právo na zapomnění”, které je v rámci GDPR definováno. Zásadní otázkou podle nich zůstává i nutnost důkladné revize všech doposud používaných databází, kde je nutné mít jistotu, že v nich osobní údaje vyhoví požadavkům GDPR.