O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Tisíce firem ignorují při rozesílání e-mailů pravidla GDPR

Mnohé firmy se při rozesílání e-mailingových kampaní nechtějí podřídit pravidlům vyplývajícím z Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). To vstupuje v platnost 25. 5. 2018. Některé firmy zaměřené na rozesílání e-mailů pro své klienty již oznámily, že s klienty, kteří podmínky GDPR nesplní, rozvazují spolupráci.

“Naše klienty jsme dlouhodobě připravovali na to, že během letošního května vstoupí GDPR v platnost. Kromě nové varianty smluv, která GDPR zohledňuje, jsme pro ně připravili také možnost konzultací k tomuto tématu. I poté, co toto nařízení začne platit, chceme naše služby nabízet na té nejvyšší úrovni a v souladu s platnými právními předpisy. Proto jsme se s těmi klienty, kteří nejsou v souladu s GDPR či neakceptovali příslušné smlouvy, rozhodli ukončit spolupráci,” vysvětluje rozhodnutí Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

GDPR klade vysoké nároky na práci s e-maily a to jak v otázce jejich pořizování a transparentnosti správce co do informování, tak další práce s nimi, ať již jde o uchování, tak nutnost vyhovět žádostem o výpis údajů, aktualizaci či o výmaz e-mailu (a s ním spojených osobních údajů) z databází. Porušování pravidel může vést k vysokým pokutám. Příchod GDPR zřejmě povede k pročištění trhu od subjektů, které doposud nedbaly na dodržování platné české legislativy. GDPR, které platí v rámci Evropské unie, znamená podstatné zvýšení nároků na transparentnost a informovanost subjektů, ale i zjednodušení při řešení porušení ze strany těch, kdo nařízení porušují.

Společnost Mailkit podle svých zástupců považuje za zásadní, aby jí zpracovávané e-mailové kampaně vyhovovaly platné legislativě, potažmo GDPR po všech stránkách. Od okamžiku pořízení e-mailu ve formě informovaného souhlasu, poskytování informací o způsobu využití a práci s takto získaným e-mailem až po “právo na zapomnění”, které je v rámci GDPR definováno. Zásadní otázkou podle nich zůstává i nutnost důkladné revize všech doposud používaných databází, kde je nutné mít jistotu, že v nich osobní údaje vyhoví požadavkům GDPR.


(10. 5. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3990)