Na internetu nikdy nenakoupila pouze 3 procenta lidí starších 15 let a jen 7 procent lidí nakupuje méně často než jednou za rok. Jednou týdně nakupuje 6 procent populace. Proč lidé rádi nakupují na internetu a dělají to stále více? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nabízí deset důvodů, proč tomu tak je. Dává tyto důvody svým klientům i váš e-shop?
Asociace APEK, která zveřejnila i výše uvedené údaje, nabízí i přehled deseti zásadních důvodů, proč lidé rádi nakupují na internetu. Zde jsou:
1) Pouze 1 % lidí má s nákupem na internetu špatné zkušenosti. 34 % má zkušenosti nejlepší, 65% spíše dobré.
2) Tři čtvrtiny lidí nakupují na internetu minimálně jednou za čtvrt toku. A blížící se Vánoce budou vítanou příležitosti pro nákupy.
3) Pouze 29 % lidí populace dává přednost nákupu v kamenných obchodech.
4) Ženy nejenomže nakupují s větší chutí v kamenných obchodech, ale také v obchodech internetových. Muži ale utrácejí na internetu více peněz než ženy.
5) Lidé mají své známé a oblíbené e-shopy, které navštěvují jako první.
6) Známé a oblíbené e-shopy ale nikoho nebrzdí v tom, aby na internetu vyhledávali nabídku zboží a poté porovnávali ceny a vybírali podle toho e-shopy nové. Pouze 4 % nikdy nevyužívá srovnávače cen zboží.
7) Největšími výhodami nákupu na internetu podle nakupujících jsou výhodné ceny a možnost objednání zboží kdykoliv.
8) Tři čtvrtiny lidí vnímají optimisticky vývoj kvality služeb v uplynulém roce
9) Čtvrtina těch, kteří vlastní mobilní zařízení, jej využila k nákupu v internetovém obchodě.
10) 80 % lidí se, alespoň občas, řídí recenzemi ostatních uživatelů.
A teď už si jen zbývá položit otázku: Pokud provozujete e-shop, dáváte svým klientům uvedené důvody, aby také na internetu nakupovali rádi?