Novou službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho informačního systému, představila společnost Shoptet. Novinka propojuje on-line a off-line prodej a má tak ulehčit jejich provozování. Prodejce i zákazník získávají výhody obou světů.
Služba „Pokladna“, která patří na českém trhu mezi první svého druhu, umožňuje jednotnou správu internetového i kamenného obchodu. Jednoduchost a vše na jednom místě ocení zřejmě především provozovatelé, kteří dosud museli mít dva na sobě nezávislé systémy, tzn. dva nepropojené sklady, databáze zákazníků apod. Nyní mohou používat jeden informační systém pro e-shop i kamenný obchod.
„Pro majitele kamenných prodejen je dnes prakticky nutností mít zároveň i e-shop, díky kterému nejsou omezeni místem provozovny. Zároveň si část e-shopařů poté, co dojde k rozjezdu jejich on-line podnikání, otvírá kamenný obchod. Snaží se vyjít vstříc svým zákazníkům, kteří často chtějí vidět produkt naživo. Přibližně třetina provozovatelů internetových obchodů tak má i obchod kamenný. Proto jsme se rozhodli nabídnout službu, která jim ulehčí práci,“ popisuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Jednotná správa skladu, prodeje, objednávek či tržeb jsou základem nového rozšíření služby Shoptet.cz. Součástí je i databáze zákazníků. Výhody e-shopu budou moci využít i v kamenném obchodě. Ať už se jedná o slevy, VIP programy nebo také to, že zboží, které vložili do košíku v on-line obchodě, uvidí prodejce v tom kamenném a bude jim při výběru moci poradit.
Majitelé obchodu zřejmě ocení, že při prodeji konkrétnímu zákazníkovi budou díky novému informačnímu systému moci nabídnout jeho oblíbené zboží či produkty, které souvisí s kupovaným. V rámci „Pokladny“ prodejce uvidí také parametry a detaily nabízeného zboží, které nebude muset nikde jinde vyhledávat. Při prodeji bude možné vedle tisku účtenky poslat také tento doklad e-mailem zákazníkovi. Systém počítá i s více pokladnami v jednom obchodě.
„Tímto produktem chceme ukázat, že prodej ve 21. století se mění a je potřeba na to reagovat. Je důležité znát své klienty a díky novému systému prodávající může aktivně nabízet zákazníkovi jeho oblíbené zboží,“ vysvětluje Uďan.
Užitečné jsou také účetní přehledy, od denních pohybů na jednotlivých pokladnách až po měsíční přehledy, které zahrnují internetový i kamenný obchod. Systém dle výrobce počítá i se zavedením připravované povinnosti elektronické evidence tržeb.
Službu „Pokladna“ získají všichni stávající klienti společnosti Shoptet na první 3 měsíce provozu zdarma. Pro nové zájemce pak bude nabízena jako doplněk k e-shopu za cenu 400 Kč za měsíc. Systém umožňuje použití společně s čtečkou čárových kódů EAN a běžnou i termo tiskárnou, včetně tiskáren určených pro tisk účtenek.