Rostoucí potřeby businessu dostávat výkonné, pružné a zabezpečené IT služby bezprecedentně zvyšují tlak na IT oddělení. A to nejenom v tom, aby prohlubovala odbornou kvalifikaci stávajících IT pracovníků a hledala pokrytí často velmi specializovaných kompetencí, ale zároveň aby dobře rozuměla podstatě a potřebám businessu své společnosti. Překotný technologický rozvoj a zároveň omezené možnosti trhu práce tuto situaci ještě více komplikují a činí ji nepřehlednou. Pro CIO´s nebo vedoucí oddělení IT Operations se tak zejména v posledních letech nabízí řešení v podobě Managed Services.
Blanka Nováková, ředitelka sekce IT Operations ve společnosti ANECTDíky těmto službám mohou zmínění CIO´s a vedoucí týmů delegovat péči o část svého informačního systému nebo infrastruktury na specializovaného externího dodavatele. Přestože z firem zaznívá očekávání, že managované služby budou především levnější než on-premise řešení, jejich přínos je mnohem širší.
Z ekonomického hlediska bývá skutečně tato forma dodávky většinou méně nákladná, a to především při započítání skrytých a dodatečných nákladů, jako je průběžné odborné vzdělávání zaměstnanců, obměna infrastruktury, likvidace překonaných řešení, pojištění apod. Na nákladech na licence, případně hardware, zajištění servisu a servisních pohotovostí a odborné kompetence, které by jinak musela nést každá společnost zvlášť, se navíc může podílet více zákazníků.
Další významnou přidanou hodnotou managovaných služeb je jejich flexibilita, elasticita a škálovatelnost – tedy vlastnosti, díky kterým se mohou dynamicky přizpůsobovat růstu i poklesu obchodních aktivit firem, jejich měnícím se požadavkům a potřebám trhu. Především pak ale řeší problém s nedostatkem odborníků i s jejich zaměstnáváním, tedy nejenom to, jak tyto odborné pozice v dnešní době najít, ale také řádně zaplatit, řídit, motivovat, trvale vzdělávat, udržet si je a efektivně využít jejich potenciál.
Koncentrace zmíněných expertů u Managed Services providerů garantuje zákazníkům přístup k nejnovějším technologickým trendům, sdílení zkušeností a best practices a nižší náklady, které by byly spojené s jejich přímým zaměstnáním. Pokud se podaří navázat partnerský obchodní vztah s jedním či více kvalitními Managed Services providery, získá CIO klid na duši a může se soustředit na svůj core business.
Blanka Nováková, ředitelka sekce IT Operations ve společnosti ANECT