O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2022
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Tip: Nové Pozoruhodné IT produkty pro rok 2022
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Spolehlivý autobazar na internetu? Ojetá auta online mají lepší parametry

Auta prodávaná online jsou ve výrazně lepším stavu, s menším nájezdem a lepším vybavením než auta prodávaná na zbytku trhu. Plyne to alespoň z údajú online marketplace s ojetými vozy Carvago, který díky podrobné analytice porovnal svá prodejní data s klasickými prodeji na trzích, kde působí.

Při prodeji ojetých vozů ovlivňuje jejich cenu především stáří a celkový nájezd, zásadní roli však hraje i ekonomická vyspělost trhu. Zatímco typické ojeté auto, nabízené v loni k prodeji v Německu a Itálii, bylo čtyři roky staré, v České republice to byly vozy s průměrným stářím pět let a v Polsku už šlo o 10 let staré automobily. Průměrný rok registrace vozu prodaného přes online marketplace Carvago je 2019.

Dostupná data ukazují, že zákazníci nakupující online kladou na ojeté vozy vyšší nároky, především co se týče nájezdu, přičemž v Polsku je průměrně 3× vyšší než v Německu. Na druhou stranu si zákazníci Carvago často kupují auta, která jejich první servisní prohlídka teprve čeká – s průměrným nájezdem pouze lehce přes 26 000 km.

„Většinu našich prodejů tvoří vozy s nízkým nájezdem do pěti let stáří. Vyhledávají je náročnější zákazníci, které osloví moderní a jednoduchý způsob nákupu vozu i široká nabídka doprovodných služeb,“ vysvětluje Jakub Šulta, CEO Carvago. „Lidé již běžně nakupují elektroniku nebo potraviny z pohodlí svého gauče a chtějí mít stejnou možnost i při nákupu auta. Carvago vybraný vůz zkontroluje, doveze, zaregistruje a doručí až ke dveřím, čímž zcela odpadají starosti běžně spojené s nákupem ojetého vozidla u tradičních prodejců.“

Průměrná cena vozu prodaného přes Carvaho v loňském roce byla 657 000 Kč, což výrazně převyšuje cenovou úroveň na všech analyzovaných trzích včetně Německa. „Stále častěji se na nás obracejí zákazníci, kteří nemohou najít nový vůz podle svých představ nebo nechtějí čekat několik měsíců,“ vysvětluje Šulta. „Jen během několika posledních týdnů jsme zákazníkům předali několik předváděcích vozů s cenou vysoko přesahující 900 000 Kč.“

Zákaznické preference zároveň na mikroekonomické úrovni potvrzují makroekonomické zjištění, že zájem o životní prostředí roste s příjmem. „Naši zákazníci si častěji vybírají elektrifikované vozy s výrazně nižšími nebo dokonce nulovými emisemi výfukových plynů,“ dodává Šulta.


(16. 5. 2022 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2022 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(6475)