Jak zjednodušit práci s internetovým bankovnictvím? Třeba mobilní aplikaci ČSOB Smart klíč, kterou banka zavedla na podzim minulého roku, si podle jejích zástupců oblíbilo již více než 20 000 klientů. Jak to funguje? A co vše se zjednoduší?
ČSOB Smart klíč klientům výrazně ulehčuje přihlašování a schvalování transakcí či změny nastavení v rámci i nternetového bankovnictví. Aplikace funguje nejen online, ale i bez připojení k internetu. „Více než 20 000 klientů již aktivně využívá k potvrzování svých transakcí novou mobilní aplikaci ČSOB Smart klíč. Převážná část (43 %) je ve věku 30 až 40 let. Desítky klientů využívající tuto aplikaci jsou starší 70 let,“ říká Jana Opršalová, výkonná manažerka segmentu Platební komfort ČSOB.
Jak to funguje? V ČSOB InternetBankingu 24 (záložka Nastavení) klient aktivuje aplikaci ČSOB Smart klíč. Také si jednoduše zvolí vlastní PIN, kterým bude potvrzovat všechny transakce v aplikaci. PIN může mít složený z čísel nebo obrázkový, přičemž většina klientů využívá PIN číselný, tak jak je zvyklá standardně. Přitom s obrázkovým PINem si klient může složit vlastní příběh a heslo je tak lépe zapamatovatelné.
„Když klient zadá platbu ve svém i nternetovém bankovnictví, objeví se tato operace automaticky v mobilní aplikaci ČSOB Smart klíč. Samotnou platbu jednoduše autorizuje zadáním PINu v aplikaci a ve svém i nternetovém bankovnictví okamžitě uvidí potvrzení o přijetí transakce,“ říká Jan Vimr, výkonný manažer útvaru Řízení digitálních kanálů ČSOB.
ČSOB Smart klíč mohou využívat klienti s chytrými telefony či tablety s operačními systémy i OS, Android nebo Windows pro telefony, k dispozici je ke stažení zdarma v oficiálních obchodech App Store, Google Play nebo Windows Store pro telefony.