Cenová elasticita poptávky nebo nabídky označuje úměrnost procentuální změny poptávky nebo nabídky určitého zboží nebo služby na její ceně. Nízká elasticita znamená, že ani při větší změně ceny se poptávka či nabídka příliš nezmění, vysoká elasticita naopak znamená, že se i při malé změně ceny výrazně změní poptávka či nabídka.
Nízkou elasticitou nabídky se vyznačují například nové byty, protože ani výrazný růst jejich ceny nemůže v krátkodobém časovém horizontu přinést výrazné zvýšení jejich nabídky, a to z kapacitních důvodů, regulatorních důvodů apod. Vysokou elasticitou nabídky se naopak vyznačují běžné technologické/elektronické produkty, kde růst cen typicky vede k vyšší nabídce a tím vzápětí zpravidla k poklesu cen.
Nízkou elasticitou poptávky se vyznačují produkty, bez kterých se nelze obejít, například základní potraviny, voda, plyn apod. Ty musejí lidé kupovat v téměř nezměněném objemu i za vyšší ceny. Podobně je tomu i u luxusního zboží pro bohatou klientelu, která má peníze vždy. Vysokou elasticitou poptávky se pak vyznačují produkty pro masovou spotřebu, bez kterých se lidé při růstu jejich ceny mohou snadno obejít.