O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Roste zájem o inovace, v mnoha firmách dnes působí inovační manažeři

Produkty z oblasti rozšířené reality, internetu věcí nebo umělé inteligence lákají čím dál více firem, které hledají způsoby, jak zvýšit efektivitu provozu. Upozorňuje na to společnost Konica Minolta, která v této oblasti nabízí služby svého oddělení Inovace.

„V mnoha firmách dnes působí takzvaní inovační manažeři. Ti mají z podstaty své profese zájem o aktuální informace z oblasti inteligentních řešení. A právě tento servis jim chceme prostřednictvím nového oddělení poskytnout. Potenciálním zákazníkům chceme ukázat naše technologie buď v našem inovačním centru, nebo přímo v jejich prostředí a s konkrétním dopadem na jejich činnost,“ říká Jiří Boháč, manažer inovací Konica Minolta Business Solutions Czech (KMBCZ), a dodává: „Chceme být partnerem první volby pro všechny, kteří mají zájem o model ,innovation as a serviceʻ. Ten zahrnuje kombinaci služeb pokrývajících celý proces zavádění inovací i jejich následného provozu. Zákazníkům přitom nabízíme možnost úzké spolupráce při vývoji finálních řešení na míru.“

Oddělení Inovací aktuálně představuje projekt chytrých brýlí, inteligentních kamer nebo služby spojené s „kanceláří budoucnosti“, jako jsou elektronické podpisy, digitalizační služby či práce s daty prostřednictvím Office 365. „Naším cílem je najít uplatnění pro všechna tato řešení nejen mezi zákazníky, ale také uvnitř naší společnosti. Chtěl bych, abychom primárně sami vždy používali to, co nabízíme,“ říká Boháč.

Chytré technologie prezentuje Konica Minolta v rámci tzv. Inovačních dnů. Jde o koncept setkání odborníků Konica Minolta se zástupci firem v brněnském inovačním centru (BIC) a přilehlých prostorech Konica Minolta Laboratory Europe (KMLE), nebo individuálně přímo v prostorách potenciálních zákazníků. Touto formou chce oddělení Inovací informovat zájemce o aktuálních technologických novinkách a dát jim prostor a možnost se s nimi reálně seznámit.

„V případě zájmu provedeme analýzu a průzkum prostředí přímo v dané firmě a navrhneme individuální vhodné řešení. Zákazník se tak o spolupráci na vývoji rozhoduje až ve chvíli, kdy má jasnou představu o finální podobě a konkrétních přínosech,“ popisuje Tomáš Slavíček, Innovation Program Manager KMBCZ. Samozřejmou součástí konceptu „innovation as a service“ je i následná instalace technologie a její průběžný monitoring či servis. Konica Minolta se chce nejprve zaměřit zejména na segmenty retailu či zdravotnictví nebo oblast Průmyslu 4.0.

První Inovační dny zahájila Konica Minolta na jaře roku 2018 u zákazníků ze segmentu Key Account. Ti se nejvíc zajímali o zjednodušení interních procesů, ale také o nové možnosti sledovacích systémů nebo o vyhledávání mezi tzv. nestrukturovanými daty pomocí nástrojů umělé inteligence. „V letošním roce jsme přivítali například zástupce společností PENNY Market a GECO, které projevily zájem o technologie k zefektivnění logistiky. Inovační dny jsou tak i další zpětnou vazbou pro BIC a KMLE, které se můžou více zaměřit na to, co firmy skutečně potřebují,“ dodává Slavíček s tím, že tyto akce se opakují zhruba po měsíci.


(20. 3. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4588)