O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Reklamace a odstoupení od smlouvy u e-shopů

České internetové obchodníky stále trápí některé nejasnosti a otázky v právní oblasti. Nejožehavějším tématem jsou pro ně nadále reklamace či odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů. Na ty nejdůležitější body je upozorňuje nová infografika připravená Asociací pro elektronickou komerci (APEK). Jak to tedy je?

Jak máme postupovat během reklamace? Jaké jsou po novelizace platné lhůty a kdy vlastně začínají běžet? Na co všechno má nárok spotřebitel a na co obchodník? To jsou ty nejčastější otázky, s jakými se podle zástupců asociace na APEK obrací její členové.

„Na úvod je třeba zmínit to nejdůležitější. Přes velkou diskuzi spojenou s účinností Nového občanského zákoníku zůstala zachována záruční lhůta 24 měsíců,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. Důležité pro obchodníky je také to, že při řešení reklamace v e-shopech není pro moment přijetí a tedy zahájení reklamace nutné samotné zboží. Klíčový je samotný úkon provedený nakupujícím, například zaslání informace e-mailem. Tento moment se pak dotýká jak záruční lhůty, tak i lhůty pro vyřízení konkrétní reklamace.

Možnost odstoupit od kupní smlouvy

Ožehavým tématem pro internetové prodejce i nakupující spotřebitele je možnost odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Obchodníky například zajímá, jak postupovat v případě poškozených obalů u vráceného zboží nebo jak nárokovat na zákazníkovy náklady za případné poškození zboží.

„Obchodníci musí při prodeji na internetu počítat s tím, že zákazníci od kupní smlouvy odstupují. V takovém případě má prodávající nárok na náklady spojené s vrácením zboží. Tím se ovšem rozumí náklady na dopravu zboží zpět, nikoli například na převzetí či kontrolu vraceného zboží,“ říká Jan Vetyška. Tímto však není dotčeno právo z odpovědnosti za škodu, pokud spotřebitel vrátí poškozené zboží. Naopak otázka poškozených obalů má velmi otevřenou odpověď a vždy záleží na konkrétní situaci.

„S ohledem nejen na opakovaně diskutovaná témata reklamací či odstoupení od smlouvy, ale také na další právní dotazy, jsme se rozhodli rozšířit naše služby z oblasti právního poradenství. To je pro členy APEK zprostředkováno zdarma ve spolupráci s AK Mašek, Kočí, Aujezdský,“ doplňuje Jan Vetyška.


(27. 8. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1367)