O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Reklama v lineární televizi? Zatím ano...

Jak dlouho ještě bude existovat televize ve své současné podobě? Těžko říci, ve hře je řada neznámých. S největší pravděpodobností se ale lze spolehnout na to, že doba, kdy se televize zcela promění do jiné podoby, je ještě daleko. Na druhou stranu - proces změny již začal. Proto stojí za to již dnes brát tento vývoj v marketingových odděleních v potaz.

Společnost Forrester ve svém nedávném průzkumu zjistila, že lineární televizi – tedy televizi tak, jak ji známe, s pevně daným programem, který se na nás valí z vysílačů, v USA sleduje 46 % možných uživatelů ve věku od 18 do 58 let – a 40 % lidí, kteří se narodili na přelomu tisíciletí, což je shodou okolností stejně, jako těch, kteří – v dané věkové kategorii – používají placené nebo bezplatné streamovací služby s programem na vyžádání. Ve vyšších věkových kategoriích je podíl uživatelů streamovacích služeb výrazně nižší.

Vyvstává samozřejmě otázka, nakolik se uvedený podíl změní s tím, jak budou dorůstat nové generace uživatelů a nakolik se s rostoucím věkem budou měnit současní nejmladší uživatelé. Analytici Forresteru nicméně upozorňují, že získaná data jednoznačně svědčí o tom, že má smysl se zamyslet nad tím, jakými komunikačními kanály co nejefektivněji oslovit svou cílovou skupinu. Například sponzoring starších dílů vybraných seriálů, které sice nevysílá klasická lineární televize, ale uživatelé je sledují přes streamovací služby, podle nich může být zajímavou alternativou.

V tuzemsku je zatím situace nepochybně velmi odlišná od té v USA – ale stejně nepochybně se i zde bude čím dál tím více uživatelů, především těch mladších, přiklánět ke sledování video-obsahu na vyžádání. A naše marketingové myšlení se tomuto trendu bude muset postupně přizpůsobovat.

 

Petr Mandík, editor OnBusiness.cz

 


(2. 3. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1718)