O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Řada nemovitostí je nabízena pod cenou

Mnoho prodávajících má při prodeji nemovitosti přehnané nároky, a tak je dnes podle odborníků zcela běžné, že se nemovitosti nakonec prodají i se slevou více než 25 % oproti nabídkové ceně. Výjimkou ale nejsou ani prodávající, kteří svou nemovitost nabídnou a prodají pod cenou.

Desetina Čechů (10 %) prodala nemovitost pod cenou a polovina lidí (51 %) zná ze svého blízkého okolí někoho se stejnou zkušeností. Nejčastěji tak lidé činí ze dvou důvodu, chtějí urychlit prodej bytu či domu (44 %) a potřebují získat rychle peníze (21 %). Vyplývá to z nového průzkumu realitní kanceláře Maxima Reality, která zkoumala zkušenosti a obavy Čechů při prodeji nemovitostí.

Na tuzemském realitním trhu se v posledních měsících odehrálo mnoho změn. Podle odborníků z pražské Maxima Reality se vlivem nich zvýšila po dlouhé době nabídka nemovitostí nad její poptávkou. V případech, kdy lidé na prodej spěchají, přistupují ke ztrátovému řešení a nemovitost prodají pod cenou. Podle aktuálního průzkumu Maximy zná polovina Čechů (51 %) někoho, kdo si prošel podobnou situací. U pětiny lidí (21 %) došlo k prodeji bytu či domu pod cenou buď osobně, nebo v rámci rodiny. Vůbec nejčastější důvod je potřeba urychlit prodej (44 %), u pětiny lidí (21 %) byla příčinou okamžitá potřeba peněz, u desetiny (10 %) zase neznalost aktuálních cen a špatné nacenění nemovitosti.

„Ze zkušeností našich klientů víme, že každý druhý potřebuje peníze co nejdříve. Někteří doslova hned. Dosud měla taková situace jen dvě řešení, obě ale velmi nevýhodná vůči prodávajícímu. Aby lidé urychlili hledání kupce, jsou často nucení snížit cenu, případně rovnou přistupují k výkupu nemovitosti za hotové. Kvůli tomu přichází o cca 25 – 45 % z reálné tržní ceny. Přišli jsme proto s férovějším řešením, kdy v rámci nového produktu vyplácíme 50 až 80 % tržní ceny nemovitosti dopředu, zbytek až po prodeji. Lidé tak už nemusí snižovat hodnotu své nemovitosti,“ říká Vladimír Zuzák, ředitel Maxima Reality.


(29. 7. 2020 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5459)