O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Tip: Pozoruhodné IT produkty 2021 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Řada českých firem podceňuje revize plynových zařízení

Téměř polovina firem nedodržuje zákonem předepsané povinné revize plynových zařízení. Pokud však majitelé plynových zařízení nenechají nejpozději před začátkem topné sezóny provést jejich revizi odborným servisním technikem, zvyšují až o 80 % riziko mnohem nákladnějších servisních zásahů či pojistných událostí. Upozorňuje na to společnost 4heat.

4heat upozorňuje, že v České republice platí již od roku 1979 bezpečnostní vyhláška, která všem majitelům a provozovatelům plynových zařízení ukládá povinnost absolvovat jedenkrát ročně preventivní prohlídku těchto plynových zařízení. Plynové zařízení, u kterého jsou kontroly zanedbávány, v sobě nese nebezpečí rostoucí s časem. Tou nejmenší komplikací je, že nebude fungovat, takže firmy či domácnosti místo bezproblémového zahájení topení budou stát před nutností servisního zásahu – ovšem v době, kdy jsou servisní technici maximálně vytíženi a jejich reakční doba se prodlužuje až o čtyři týdny. Na vině je kromě sezónní špičky také neustále ubývající počet zkušených techniků.

Další problém může nastat, když zařízení sice funguje, ale přesto je v jeho provozu nějaký defekt. Pak se jedná o skutečný bezpečnostní problém, který skokově zvyšuje riziko požáru. Podle statistik Hasičského záchranného sboru ČR připadlo za poslední rok 2 620 případů požárů na technické závady, a přitom většinu z nich mohou pravidelné revize a servisy odhalit. Klíčové jsou revize především ve výrobních halách, kde za poslední rok došlo k 445 požárům. Celková škoda po požárech zaviněných technickými závadami přitom vloni převýšila 959 milionů korun.

Podle společnosti 4heat jde o závažný problém. Firma má pravidelné servisní prohlídky v portfoliu svých služeb, až 1/3 provozovatelů plynových spotřebičů jich prý ale nevyužívá. Každý podzim se pak její technici potýkají s významným nárůstem servisních zásahů. Ty prý však nejsou, jak by se mohlo zdát, způsobeny jen přirozeným opotřebením plynových spotřebičů nebo náročnými podmínkami ve kterých musí tyto přístroje pracovat, ale z velké části právě zanedbáním pravidelných prohlídek. Podobná čísla prý udávají i další významní dodavatelé na českém trhu.

„Samotná prohlídka realizovaná v řádném termínu není ve srovnání s řešením případného servisního zásahu nijak náročná. Zahrnuje kontrolu a seřízení spalovacího procesu, čištění od provozních nečistot, seřízení zapalovacích a ionizačních elektrod, a otestování funkčnosti jednotlivých prvků celého topného systému tak, aby byly včas odhaleny případné problémy. Škody, které mohou být způsobeny zanedbáním těchto povinností, jsou zejména v průmyslových objektech významné a bez dokladu o realizované servisní prohlídce se proces vyjednávání o náhradě škody s pojišťovnou stává téměř beznadějným,“ říká Jan Novotný, provozní ředitel společnosti 4heat.


(30. 4. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4606)