O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
To nejlepší z IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2025
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Propojení: Zákazníci jako dodavatelé a partneři

Ne, že by to v minulosti nebylo možné, ale podle analytiků Gartneru bude tento jev stále významnější: Váš zákazník se téměř v mžiku může stát vaším partnerem, dodavatelem nebo třeba konkurentem. A to díky propojené ekonomice. Jak si to představují?

Gartner jako příklad uvádí vládní organizace USA, které volně poskytují řadu informací v elektronické podobě. Občan, zákazník, je může využívat k osobnímu prospěchu. Anebo, díky takzvaným aplikačním programovým rozhraním, napsat vlastní počítačové programy, které tato data využívají a zprostředkovávají s přidanou hodnotou dalším občanům či institucím. Stává se tak, alespoň podle Gartneru, do jisté míry partnerem, případně dodavatelem vládních institucí.

A analytici uvádějí i další příklad - London Theatre Direct. Jejich zákazníci mohou navštívit divadelní představení, jako partneři pak ale mohou informace o něm zveřejnit a prostřednictvím svých webů nebo třeba mobilních aplikací prodávat vstupenky dalším osobám.

Řeknete si: Nic nového pod sluncem. A budete mít pravdu. Ale nesporným faktem je, že propojená ekonomika s sebou přináší stále nové a nové příležitosti ke vzniku obchodních vztahů - ať už jde o poskytování služeb mezi občany a organizacemi nebo o poskytování služeb mezi občany navzájem (vzpomeňme „alternativní taxi“ Uber nebo „alternativní hotely“ AirBnB).

Analytici Gartneru upozorňují, že se tu otevírá široká škála nových obchodních příležitostí pro firmy - je ovšem třeba novým možnostem svůj byznys přizpůsobit. A využít alespoň části možných propojení, která dnes mohou vznikat tak snadno a rychle.

 

Petr Mandík, editor OnBusiness.cz


(4. 4. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2441)