Nabídka a prodej padělků různých světoznámých značek zejména na příhraničních tržnicích je podle ČOI dlouhodobý problém, který zaměstnává několik kontrolních orgánů. A že ve stánku na tržišti žádná firma nedovolí své značkové výrobky prodávat, spotřebitelé vědí. Nepříjemným zjištěním však pro ně může být skutečnost, že padělky známých značek nabízely také luxusní obchody v samotném centru Prahy.
Uvedenou skutečnost ověřili inspektoři ČOI v pátek 21. listopadu při mimořádné kontrolní akci, kdy zajistili ve dvou prodejnách stejného majitele téměř 300 výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví a přitom byly nabízené za ceny, které se blížily cenám originálů.
Inspektoři ČOI ve stejnou dobu zahájili podle své zprávy kontroly dvou pražských luxusních obchodů stejného majitele a v jejich průběhu zajistili celkem 300 kusů textilních výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví, které byly uskladněny mimo dosah kontrolované osoby. Jeden z obchodů se podle ČOI dokonce nachází přímo ve známém obchodním domě v centru Prahy. Jednalo se zejména o kalhoty, svetry, košile a trika neoprávněně označené chráněnými značkami Tommy Hilfiger, Dolce&Gabbana, Polo Ralph Lauren, A&F a Giorgio Armani, jejichž hodnota byla v cenách originálů vyčíslena na 804 150 Kč.
Podezření spotřebitele, že se jedná o padělky, nevzbudila podle ČOI ani cena, za niž byly výrobky nabízeny, neboť se blížily cenám originálů. Spotřebitel se tak dostává do patové situace, protože v luxusním obchodě rozhodně padělky nečeká, a možnost chránit se před touto klamavou obchodní praktikou je v tomto případě téměř nulová.
S prodávajícím zahájí Česká obchodní inspekce správní řízení o uložení pokuty. Kromě propadnutí zboží může být kontrolované osobě za klamavé obchodní praktiky (nabídku a prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví), jejichž užití zákon o ochraně spotřebitele výslovně zakazuje, uložena pokuta až do výše 5 milionů korun.