O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Prodáváte zboží? Prodávejte ho inovativně! Máme tip...

I prodej tak běžné věci, jako je oblečení, ale i dalších produktů denní spotřeby lze dělat inovativně. Tak třeba ono zmíněné oblečení dnes může samo zákazníkovi říci informace o sobě, z čeho a jak je vyrobené, odkud pochází nebo i dostupné velikosti a barevné varianty. Zákazník se v novém typu obchodu může přesvědčit na interaktivní obrazovce, jak v kterém kusu oblečení vypadá, aniž by si ho musel fyzicky zkoušet, případně získá doporučení podle svého současného outfitu. Jak dobře to funguje v realitě?

Podívejme se na jeden příklad: Technologická společnost Cisco ve spolupráci s londýnským obchodem s pánskou módou Dandy Lab představila futuristický koncept obchodu plně využívající nejnovější interaktivní technologie a internet věcí ve spojení s mobilní komunikací. Zákazníci s nimi mohou za využití interaktivních obrazovek a vlastních chytrých telefonů zboží prohlížet, virtuálně zkoušet, porovnávat nebo si dokonce nechat poradit, co se k čemu hodí. Obchodníci zase díky tomu dostanou přesnější data o chování zákazníků, co jim líbí, u kterého zboží se nejvíce zdržují a které naopak přejdou bez povšimnutí.

Díky aplikacím v chytrých telefonech si mohou zákazníci nechat poradit od interaktivních pomocníků daného obchodu. Ti jim nabídnou informace o zvoleném kusu zboží nebo o jiném, které by se hodilo k tomu již vybranému, případně jiné zajímavé nabídky. V dalším inovativním řešení zase kamera naskenuje zboží, které zákazník drží nebo si zkouší a na interaktivním monitoru-zrcadle si může zákazník vyzkoušet, jak by vypadalo v jiné barvě nebo si nechat doporučit další doplněk k aktuálnímu outfitu.

„Mobilní technologie jsou na vzestupu a tento trend se nevyhne ani oblasti retailu. Naše studie ukazuje, že již dnes si polovina zákazníků před návštěvou kamenného obchodu hledá recenze a další informace online a asi dvě třetiny zákazníků chtějí svůj chytrý telefon pro lepší navigaci po obchodě nebo ke skenování zboží pro informace o něm,“ říká Pavel Křižanovský, technický ředitel Cisco ČR a dodává: „Ve spojení s Wi-Fi a cloudovými technologiemi se zase otevírají velké možnosti pro obchodníky, jak získat a pracovat s přesnějšími a relevantnějšími informacemi o chování svých zákazníků.“

Jak poznat svého zákazníka

Spolupráce Cisco s obchodem Dandy Lab také ukazuje, jaké výhody z Cisco technologií CMX nebo Meraki Wi-Fi plynou pro obchodníka díky lepšímu plánování a lepšímu pochopení provozu v obchodu. Řešení Cisco za využití přístupových bodů detekuje příchozí zákazníky pomocí jejich mobilních zařízení. Majiteli obchodu se tak do rukou dostanou informace v reálném čase o všech připojených i nepřipojených Wi-Fi zařízeních v obchodě nebo jeho okolí a o jejich pohybu. Na jejich základě se pak může rozhodnout změnit uspořádání zboží nebo vystavovaných kusů. U stálých zákazníků se zase nabízí možnost zasílání zvláštních nabídek nebo různých slev.

Hoxton Analytics, start-up pracujícím v inovačním centru Cisco v Londýně, zase obchodu Dandy Lab pomáhá lépe pochopit chování zákazníků na místě. U vchodu jsou nainstalovány kamery na úrovni bot a snímají tak všechny příchozí. Speciální software pak počítá počet návštěvníků, kdy do obchodu přišli a jestli byli sami nebo ve skupině. Toto řešení dokáže také na základě analýzy typu bot rozpoznat věk a pohlaví zákazníka s přesností na 75 %. Jelikož zařízení zaznamenává a vyhodnocuje pouze boty návštěvníků, odpadají problémy ohledně ochrany osobních údajů jako např. v případě rozpoznávání obličejů nebo využívání dat ze sociálních sítí.


(4. 7. 2016 | redakce2)


Tento článek je součástí speciálu:

Podnikání ve 21. století: Inovace, nové technologie i příležitosti

Svět se mění rychleji než kdy dříve a s ním se mění i podnikání. Ne, nebudeme si nalhávat, že se...


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2397)