O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Vykročte vpřed: Pozoruhodné IT produkty 2021
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Prodáváte nemovitosti nebo vybavení bytů? Víme, na koho se zaměřit!

Zatímco v minulosti byl o novostavby zájem především u mladších lidí, dnes jsou stále častěji vyhledávány střední a starší generací. Průměrný věk kupujících, který v roce 2015 v důsledku levných hypoték klesl pod hranici 40 let, se tak loni vyšplhal na 44 let u mužů a 45 let u žen. Vyplývá to z dat největšího rezidenčního stavitele, společnosti Central Group. Na tyto cílové skupiny by se tedy měli více zaměřit i prodejci souvisejícího vybavení a služeb.

Důvodem uvedeného vývoje je zřejmě především zhoršení dostupnosti hypoték, které dopadá hlavně na mladší klientelu. Zároveň se ale byt v novostavbě stává pro mnohé lidi velmi populární pojistkou na stáří. „S rostoucími cenami nemovitostí v Praze a celkovou neutěšenou situací na rezidenčním trhu se objevuje nový fenomén. Lidé zejména v předdůchodovém věku se zajišťují na stáří tím, že si pořizují menší byty v novostavbách s nižšími provozními náklady. A to především pro vlastní bydlení,“ řekla výkonná ředitelka Central Group Michaela Tomášková. Potvrzují to data Central Group, podle kterých se průměrný věk zákazníků během posledních čtyř let zvýšil o pět let.

Zájem je hlavně o menší byty

Mezi starší generací je největší zájem o prodej staršího velkého rodinného bytu a koupi bytu menší dispozice. Pro bydlení na stáří totiž lidé preferují menší byty a především nižší náklady. Častým kupujícím z této věkové kategorie jsou také páry, které prý opouští svůj nájemní byt kvůli neustále rostoucím nákladům na nájem. Výhodou novostavby je také fakt, že na rozdíl od secondhandového bytu není nutné již investovat další prostředky na rekonstrukci. „Tato cílová skupina chce mít s pořízením bydlení co nejméně starostí. Využívá proto obvykle balíčky vybavení na míru, které nabízíme především v projektech, kde převládají menší byty. Zákazníci se tak mohou okamžitě nastěhovat,“ doplnila Tomášková.

Zajímavé zjištění přinesl na toto téma i průzkum, který si Central Group zadal u agentury Ipsos a jehož se zúčastnilo více než 1000 respondentů z Prahy. Podle něj by si v důchodovém věku v menším bytě přála bydlet celá jedna pětina dotázaných. A důvod je nasnadě. Menší byt představuje nižší náklady na bydlení, což je pro budoucí důchodce velmi pádným argumentem.


(20. 5. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4634)