O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Proč české e-shopy zasílají zboží doporučeně?

Většina zásilek se zbožím, které mi v posledních měsících chodí, má podobu běžných obálek s bublinkovou fólií a paní pošťačka mi je většinou nechává ve schránce. Bez potvrzení doručení. Ano, tipujete správně: Nejsou to zásilky z českých e-shopů. Ty totiž běžně nabízejí jen sofistikovanější – a dražší - způsoby doručení...

V některých segmentech trhu je zásadní brzdou nákupu na internetu výška poštovného. Jakmile kupujete drobnost za pět, deset nebo dvacet korun, cena doručení výrazně převyšuje cenu zboží. A to i když zákazník zkusí ušetřit a nechat si doručit zboží do některé sítě výdejních míst. Nemluvě o mnohdy pekelném hledání informací o tom, na která místa, kdy a za kolik daný e-shop zboží dodá.

Při objednání z velkých e-tržišť v Číně, ale třeba i od obchodníků využívajících americký Amazon, bývá vše daleko jednodušší. Většina levného zboží se neposílá doporučenou poštou a díky smlouvám, které mají zahraniční pošty s tou českou, je doručení za hubičku - anebo rovnou v ceně výrobku. Ano, v případě Číny i v ceně výrobku za nějakých 6 Kč (což by se českým e-shopům s Českou poštou asi nepovedlo).

Řekli byste si, že taková zásilka se může snadno cestou ztratit. Raději to zaklepu na dřevo – ale z těch desítek zásilek se mi zatím neztratila ani jediná. A kdyby se ztratila, věřím, že prodejce pošle zboží znovu. Protože si ona tržiště nutně musejí zachovat dobrou pověst a mají na prodejce své páky.

(V rámci objektivní zprávy o spolehlivosti doručení jen dodám, že se nedávno poprvé jedna zásilka vrátila zpět odesílateli. Byla to ovšem zrovna zásilka doporučená, která se z nějakého důvodu podle údajů České pošty nikdy nedostala do jejích rukou. Prodejce pak zásilku na vlastní náklady odeslal znovu – a vzhledem ke vzniklému zdržení připlatil, aby tu byla spěšně. K optimismu ohledně rychlého řešení problémů mám svůj důvod: Drobné reklamace produktů řešili prodejci vždy opravdu svižně.)

A tak mi jen vrtá hlavou: Proč to z Číny nebo z USA funguje a z českých e-shopů ne? Je to problém chybějící důvěry, nebo je zádrhel jinde?

 

Pěkné poslední dny letošního léta vám přeje

Petr Mandík, editor BusinessIT.cz, OnBusiness.cz


(7. 9. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2052)