Nejistotu plynoucí z šíře možností mobilních plateb, kterou v roce 2012 zjistila studie společnosti MasterCard, vystřídaly v její aktuální verzi diskuse o kvalitě a trvanlivosti konkrétních produktů. Průzkum ukazuje, že spotřebitelé přešli od pochybností, zda vůbec používat mobilní platby (třetí nejdiskutovanější téma v roce 2012), k rozhodování, kterou z možných mobilních plateb používat (druhé nejčastější téma v roce 2013).
Výzkum podle Mastercard ukazuje, že právě v průběhu roku 2013 přestaly být mobilní platby pouhým konceptem a staly se akceptovanou skutečností. Jejich zastánci či uživatelé v roce 2013 stáli za 81 procenty diskusí. Toto zjištění představuje obrat oproti roku 2012, kdy z osob, které o mobilních platbách diskutovaly, určitý produkt použilo pouhých 32 procent.
Obavy o bezpečnost mobilních plateb sice stále přetrvávají, studie však dokazuje, že spotřebitelé i obchodníci se již neptají „proč používat mobilní platby?“, nýbrž „kterou z možných mobilních plateb používat?“. V roce 2014 se tak mohou v oblasti mobilního nakupování vytvořit dlouhodobé vazby ke značkám, což znamená, že těm, kteří uvažují o mobilních platbách, by se mohlo vyplatit přidat se k tomuto novému trendu.
Na akceptaci záleží: Akceptace ze strany obchodníků je nejzřejmějším tématem, na které připadá 15 procent všech diskusí na internetu a 48 procent rozhovorů o obchodnících. Průzkum ukázal, že mobilní platby podporují jak spotřebitelé, tak obchodníci (86 procent), což v roce 2014 pravděpodobně povede k rozšiřování akceptace mezi obchodníky. Dostupnost mobilních plateb u obchodníků se z překážky pro odpůrce v roce 2012 stalo v roce 2013 vůbec nejčastěji diskutované pozitivní téma.
Téměř 90 procent rozhovorů mezi obchodníky iniciovali ti, kteří mobilní řešení implementovali. Obchodníci, kteří tak neučinili, v sociálních médiích hledají především rady ostatních obchodníků na téma mobilních plateb.
Obchodníci, kteří mobilní platby akceptují, uvádějí jako hlavní důvod pohodlí – kladně či neutrálně je hodnotí v 97 % případů. Výzkum ukazuje, že obchodníci diskutují o výhodách mobilních plateb pro ně samé i pro spotřebitele, a v mnoha případech jako o prvku, kterým se jejich podnik od ostatních odlišuje.
Co dál průzkum ukázal? Nejistota ohledně zabezpečení: pro úspěch a rozšíření mobilních plateb bude mít zásadní důležitost osvěta mezi spotřebiteli. Otázky zabezpečení způsobily negativní hodnocení u 66 procent z nich.
Navzdory zřejmě kvalitnímu zabezpečení panuje nejistota, jak se mobilní technologie vyrovnají s procesy zaměřenými na potírání podvodů a nepovolených plateb. Spotřebitele, kteří používají k mobilním platbám technologie MasterCard, chrání podle této firmy před podvodnými nákupy zásada nulové odpovědnosti společnosti MasterCard.
Průzkumu mobilních plateb MasterCard Mobile Payments Study zkoumal více než 13 milionů komentářů na sociálních sítích Twitter a Facebook i na řadě internetových blogů a fór po celém světě.