O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Priority bank: Digitální bankovnictví a silnější orientace na klienty

O něco více než polovina (55 %) šéfů světových bank považuje takzvané nové finanční instituce, tedy především ty využívajících extenzivně možnosti internetu, za konkurenční hrozbu pro tradiční banky. Ukázal to průzkum společnosti PwC Retail Banking 2020: Evolution or revolution. Ten se rovněž zabýval tím, jaké priority banky mají. A výsledky?


Z celkem 560 dotázaných vedoucích představitelů významných bank z celého světa celkem 54 % věří, že do roku 2020 v konkurenčním boji nakonec zvítězí tradiční banky. Naopak 46 % šéfů bank je přesvědčeno, že si nové banky zajistí významný podíl na trhu především díky své diferenciaci, tedy specifickému přístupu k jednotlivým skupinám klientů.

Odpovědi se však liší dle jednotlivých regionů. Zatímco v USA považuje 71 % dotázaných nové banky za hrozbu, v Asii je to pouhých 42 %. Nové hráče na trhu zde berou mnohem více jako potenciálního partnera a příležitost pro navázání obchodních vztahů.

"V Evropě převládá spíše obava z nových hráčů. České banky jsou v naprosté většině dcery evropských finančních domů, a jejich přístup tak bude obdobný. Pokud se nové banky specializují na konkrétní skupiny zákazníků, mohou v těchto segmentech získat zajímavý tržní podíl. Z hlediska celkové velikosti však bude trvat ještě dlouho, než se byť jen přiblíží velkým zavedeným bankám," vysvětluje Martin Vurm, odborník na bankovnictví, PwC Česká republika.

Priority bank

Účastníci průzkumu se se shodli na šesti klíčových prioritách pro dosažení úspěchu do roku 2020:

  • Orientovat se na zákazníka
  • Vypořádat se s přechodem z tradičního bankovnictví na digitální
  • Zjednodušit obchodní model a fungování bank
  • Efektivně pracovat s velkými objemy dat (big data)
  • Inovovat
  • Proaktivně řídit rizika, včetně regulatorních a kapitálových

„Největší výzvu pro evropské bankéře představují podle jejich slov komplikované právní předpisy, jimiž se odvětví řídí (40 %), dále pak získávání nových klientů (33 %) a ztrátu důvěry v bankovní odvětví (31 %). Nejvíce proto chtějí investovat do zlepšování klientských služeb (56 %), plnění regulatorních požadavků (36 %) a zavádění nových technologií (27 %),“ dodává Vurm.

I díky výše uvedeným prioritám chtějí banky čelit nástupu takzvaných nových bank. Nové banky sice jsou zpravidla vepředu ve využívání nových technologií, oproti starším hráčům mají ovšem zatím zpravidla výrazně menší kapitálovou sílu.


(28. 4. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1037)