Zhruba dvě třetiny (64 %) Čechů v práci používá internet. Necelá polovina (46 %) by pak bez internetu vůbec nebyla schopná své zaměstnání vykonávat. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro Vodafone Nápad roku, který zjišťoval, nakolik Češi ve věku 18 až 59 let potřebují pro svou práci internet.
Ve své práci internet nevyužívá zhruba každý pátý (22 %). 3 % respondentů pak uvedla, že internet nepoužívá, přestože by se jim k práci hodil. „Byť je využití internetu pro práci Čechů poměrně velké, je jasné, že s rostoucí potřebou práce na dálku roste také příležitost nabídnout zbylé pětině Čechů, která dosud internet v práci nepoužívá, nové digitální pracovní nástroje,” říká Jana Hodboďová, manažerka soutěže Vodafone Nápad roku, která průzkum iniciovala.
Potřeba internetu v práci roste s výší dosaženého vzdělání. Zatímco internet jako pracovní nástroj používá bezmála 80 % vysokoškolsky vzdělaných respondentů, mezi dotazovanými se základním vzděláním číslo klesá na 39 %.
„V uplynulých měsících jsme si ve firmě sami vyzkoušeli, co vše se už dá zvládnout s pomocí internetu. Přes 95 % zaměstnanců pracovalo ze svých domovů a ověřili jsme si v praxi třeba to, že úspěšně přijímat nové zaměstnance lze i pomocí online pohovorů,“ říká Magdaléna Wavle, ředitelka oddělení talentu a rozvoje, Vodafone Czech Republic.
Častěji internet pomáhá v práci lidem z obcí o 100.000 obyvatelích a více (68 %). Pro bezmála 53 % Pražanů je dokonce v práci nepostradatelný. Mezi věkovými skupinami výraznější rozdíly nejsou.
Průzkum realizovala agentura STEM/MARK mezi 21. a 27. květnem 2020. Celkově oslovila 506 respondentů, kteří svým složením reprezentovali demografii obyvatel České republiky.