O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Pozor na prodej padělků zboží - jsou i v buticích!

Západočeští inspektoři ČOU provedli 2 kontroly v Železné Rudě, kde zabrali přes tisíc kusů padělků výrobků známých značek za téměř 2,5 milionu Kč v odhadnutých cenách originálů. Celkem zabrali za poslední 4 týdny cca 6800 kusů výrobků, jejichž prodejem by majitelům práv duševního vlastnictví vznikla škoda ve výši přesahující 13,2 milionu Kč. Víme více...

„Prodej padělků však nezjišťujeme jen na tržnicích, ale také v obchodech s tzv. luxusním zbožím a odpovídajícími cenami. O tom svědčí pokuta ve výši 1 milion korun, uložená butiku v Mariánských Lázních za nekalé obchodní praktiky – nabídku a prodej padělků značkových výrobků v hodnotě originálů přesahující 4 miliony korun, která nabyla právní moci v minulém týdnu,“ řekl Jan Řezáč, ředitel inspektorátu ČOI se sídlem v Plzni.

V sobotu dne 20. září 2014 proběhla v Železné Rudě kontrolní akce, při níž bylo podle ČOI čtyřmi inspektory zajištěno 1004 kusů výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví v prodejní ceně přesahující 1,9 milion korun, při další kontrole 25. září zajistili 150 kusů výrobků za téměř půl milionu Kč. V obou případech se jednalo především o textilní zboží, opasky, kabelky, brýle a hodinky neoprávněně označené chráněnými prvky značek Louis Vuitton, Nike, Adidas, Bench, Burberry, Jack Wolfskin, Prada a dalších.

Během posledních 4 týdnů to byla již osmá kontrolní akce, kterou provedli inspektoři ČOI Plzeňského a Karlovarského kraje (další velké kontroly probíhaly v druhé polovině srpna - například 15. srpna ve Folmavě a na Svatém Kříži u Chebu, či o den později opět v Železné Rudě. Nejúspěšnější byla kontrola v tržnici Dragoun v Chebu 12. září, kde 13 inspektorů zajistilo rekordní počet falzifikátů – více než 3000 ks, v odhadnuté ceně originálů přesahující 8 milionů Kč).

Pozor, padělky nejen v tržnicích

Na skutečnost, že nabídka a prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví není už dávno pouze doménou příhraničních tržnic, upozorňuje Česká obchodní inspekce spotřebitele vždy, když se s jejich nabídkou setká na prodejních místech, kde spotřebitel očekává vzhledem k úrovni prodeje nabídku originálního značkového zboží.

Kontrolní zjištění ČOI z poslední doby potvrzují, že s falzifikáty se mohou spotřebitelé setkat stále častěji i „lepších“ obchodech a luxusních buticích větších měst. Spotřebitelům jsou nabízeny padělky k nerozeznání od originálu - jejich zpracování, označení i visačky budí dojem originálu. Dokonce i jejich cena (v řádech tisíců) spotřebitele oklame, takže nepředpokládá, že by mohl kupovat falzifikát. Od poloviny srpna zajistili západočeští inspektoři v kamenných provozovnách více než přes 300 kusů padělků značkového zboží v hodnotě originálů přesahující 300 tisíc Kč.

Jednomu z těchto butiků byla za klamavé obchodní praktiky Inspektorátem ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj pravomocně uložena pokuta 1 milion korun. Podle ČOI se jednalo o butik Nina Fashion v Mariánských Lázních, kde při kontrole v loňském roce inspektoři podle ČOI zjistili nabídku a prodej výrobků s neoprávněnými označenými Burberry, Dolce&Gabbana, Tommy Hilfiger, Lacoste, Gucci, Armani, Hugo Boss a Replay. Jednalo se o textilní zboží (kabáty, bundy, saka, svetry, kalhoty, džíny, košile, trika) a oděvní doplňky (opasky a čepice). Výše pokuty byla stanovena vzhledem k množství zajištěného zboží (více než 1 000 ks) v hodnotě originálů přesahující 4 miliony korun.


(8. 10. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Padělky
I to je jeden z důvodů, proč si nekupuju nic značkového. Žádné značkové oblečení, parfémy, bot, prostě nic. Stejně se platí akorát za tu značku a už ne moc za kvalitu. Třeba co se parfému týče, tak te...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1453)