Tuzemští tvůrci e-mailingových kampaní mohou při rozesílání na slovenské adresy narazit na nečekané problémy. Důvodem je jiné rozložení sil hlavních poskytovatelů e-mailových schránek. Na nich totiž záleží, jaké zprávy projdou přes jejich spamové filtry a dostanou se k adresátům, popisuje Libor Nádvorník z české společnosti Mailkit.
Jakmile marketér kampaň odešle na databázi kontaktů, začnou e-maily přicházet na brány jednotlivých poskytovatelů e-mailových schránek, jakými jsou Seznam, Gmail, Yahoo a další. Ti si vždy zkontrolují, z jaké IP adresy k nim zpráva doputovala, a ze které domény.
U ní pak ještě prověřují, jak je veliká, jakou má pověst, jestli je věrohodná a další parametry. Když se jim doména zdá bezpečná, doručené e-maily umístí do konkrétních schránek. Pokud ne, zahodí ji, popisuje Nádvorník, který vede v Mailkitu obchod.
„V Česku je největším poskytovatelem schránek domácí Seznam.cz s podílem 64,7 procenta, následuje Google s 21,2 procenta a dále Centrum, které má 9,1 procenta. Domácí kampaně tak většinou narazí na nějaký problém u Seznamu a ten je díky fungujícímu helpdesku firmy snadné vyřešit. Vedle řešení uživatel dostane i vysvětlení, proč k problému došlo,“ říká Nádvorník.
Na Slovensku je rozložení sil výrazně odlišné, Google má na trhu podíl téměř 78 procent a český Seznam s méně, než jedním procentem téměř nikdo nezná. Gmail od Google má proti Seznamu mnohem propracovanější systém zařazování e-mailů do složek a při jejich umisťování navíc provádí dynamické změny.
Kontaktovat zákaznickou podporu je pak spíše problém. Doporučeným řešením je obrátit se na zástupce mailingové platformy, který se s Gmailem spojí a problém odstraní. „Například Mailkit má s Gmailem dlouhodobě dobré vztahy, a proto není složité příčinu problému rozpoznat a rychle pomocí kompetentních odborníků z Gmailu vyřešit,“ dodává Nádvorník.