Ne každý nástroj, který pořídíte do firmy, má nakonec ty přínosy, které jste od něj očekávali. Dobře zvolený software pro podporu prodeje, který by měl být součástí vašeho informačního systému, tyto přínosy jednoznačně nabízí. Byla by škoda je nevyužít.
obr.: geralt, pixabayJe nepochybné, že zvýšení efektivity prodeje může znamenat zásadní konkurenční výhodu. A to díky získání nových zakázek na úkor konkurence, ale i díky faktu, že znamená rovněž nižší náklady na realizovaný prodej a tedy vyšší ziskovost.
První zásadní podmínkou funkcionality příslušného softwaru je efektivní rozhraní na mobilním zařízení, které vaši obchodníci budou moci používat v terénu. Nesmí chybět dobrý přístup k CRM řešení, tedy řešení pro řízení vztahů se zákazníky s podrobnými informacemi o zákaznících, o předchozí komunikaci s nimi apod.
Důležitý je i kvalitní přístup k dokumentům (CMS, content management system), díky kterému prodejce - a bezprostředně i klient - může získat kvalitní a vhodně prezentované informace především o produktech firmy. Stojí za to upozornit, že díky digitalizaci lze mít v sekci prodejních informací v CMS nejen základní informace o produktech, ale i podrobněji definované argumenty pro volbu daného produktu, případové studie apod.
Provázaný CMS a CRM systém pak mohou pomoci poskytnout každému klientovi ty nejvhodnější informace na základě oboru, ve kterém působí, jím dříve vyjádřených zájmů, používaných dalších produktech a podobně.
Kvalitní nástroj pro podporu prodeje je rovněž schopen významně podpořit kvalitu reakcí obchodníka v okamžiku, kdy klient požaduje slevu ze standardní ceny. Obchodníkovi je software schopen okamžitě ukázat hranice, kam může při daném objemu a struktuře objednávky jít, případně mu zobrazit alternativy - alternativní produkty, dobu dodání, související servis apod. - tak, aby mohl klientovy požadavky uspokojit.
Dobrý software pro podporu prodeje ovšem musí nabízet ještě více. Významným prvkem je podpora automatizace procesů - snadné zadání objednávky přímo do mobilního přístroje, což spustí odpovídající řetězec událostí, který záleží na konkrétních podmínkách. Ony události mohou například zahrnovat objednávku produktů nebo subproduktů u dodavatele, fakturaci, odeslání e-mailů, zajištění logistiky, zabookování odpovídajících zdrojů pro zajištění objednávky apod.
Výhodou je v procesu prodeje rovněž možnost okamžitého zodpovídání náročnějších technických dotazů, které může zákazník mít, ale jsou za hranou znalostí běžného obchodníka. Vhodný nástroj pro podporu prodeje je schopen toto vyřešit prostřednictvím znalostní báze, případně sociálních funkcí, díky kterým je schopen provést okamžitý kontakt s odpovídajícím volným pracovníkem dodavatele.
A nezapomeňme ani na funkce reportingu, díky kterým lze získat okamžitý přehled o realizovaných prodejích i prodejích v různé fázi rozjednanosti a na základě těchto informací přijímat další opatření a realizovat další kroky. Vyšší úroveň reportingu pak může zajistit i informace o efektivnosti využití jednotlivých nástrojů prodeje a tím pak pomoci zvýšit i další prodeje. Podrobný reporting spolu s detailními informacemi v CRM systému rovněž pomáhají při uzavírání otevřených obchodních případů.
Detailní informace o každém obchodním případu a všechny výše uvedené nástroje pak pomáhají při realizaci dalších obchodních případů. A to jak v oblasti poprodejní péče pro další zlepšování vztahu se zákazníky, tak v předprodejní fázi pro další plánované obchodní případy u daného zákazníka, kdy mu lze cíleně poskytovat vhodné informace vedoucí k dalším prodejům.
Lze jednoznačně konstatovat, že kvalitní software pro podporu prodeje se postupně stane pro řadu organizací nezbytností. V některých případech požadavky splní standardizovaný software, v řadě případů však bude třeba získat výrazně upravené řešení na míru potřebám organizace.
Jaký informační systém používáte ve firmě? Je to velký monolitický balík od jedné firmy? Složenina různých specializovaných aplikací doplněná o...