Na internetových transakcích se významnou měrou podílejí obchodníci v cestovním ruchu, což svědčí o rostoucí oblibě nakupování letenek nebo rezervování hotelů přes internet. Další významnou kategorii tvoří herní a sázkové portály, prodejci filmů, hudby a knih. Klienti si také oblíbili české i slovenské slevové portály a mnoho uživatelů si pro transakce na internetu zřídilo internetové peněženky. Plyne to ze zprávy ČSOB.
V loňském roce zaznamenala ČSOB včetně své obchodní značky Ery 4,5 milionu internetových transakcí v celkovém objemu přesahujícím 5,5 mld. Kč. „Velký podíl internetových transakcí sledujeme u podniků cestovního ruchu – cestovní kanceláře, aerolinie, provozovatelé trajektů, prodejci jízdenek a letenek, hotely i jiná ubytovací zařízení se velmi významně zapisují do statistik. Podílejí se na celkovém počtu 850 tisíci transakcemi (19 %) a z pohledu objemu transakcí je to dokonce 1,65 miliardy Kč (téměř 30 %)," říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery.
Z obchodníků na našem trhu si dle statistik ČSOB a Ery nejlépe vede společnost Student Agency, která obsadila první místo v počtu i objemu transakcí. Dalším dopravcem, u kterého klienti často platí jízdenky kartou přes internet, jsou České dráhy. Z hlediska počtu transakcí dosáhla na druhé místo společnost Apple se svým iTunes store, kde zákazníci stahují hudbu či filmy. Naopak v objemu transakcí se umístila na páté pozici s internetovým obchodem, který se věnuje prodeji vybavení a softwaru.
Mnoho uživatelů karet si podle ČSOB pro transakce na internetu zřídilo různé internetové peněženky, jako jsou např. PayPal, PayU nebo GoPay. Při platbě těmito nástroji nelze z hlediska banky poznat, kdo byl koncovým obchodníkem. O oblibě těchto bezpečných platebních nástrojů svědčí, že v celoročním balíku internetových transakcí zaznamenaly přibližně 920 tisíc transakcí (přes 20 %) v objemu přes 715 milionů Kč (přes 12,5 %).
Klienti ČSOB a Ery využívají v případě plateb přes internet většinou debetní karty. Kreditními kartami zaplatili pouze v 6 % případů. Specifickou skupinu pak prý tvoří mladí klienti, kteří nejvíce utrácí za cestování, internetové sázení a mobilní komunikaci.