O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
To nejlepší z IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2025
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Placení bezkontaktními nálepkami: Nezaspěte!

Od poloviny loňského roku mají klienti ČSOB možnost platit bezkontaktními platebními nálepkami, které jsou vydávány v debetní i kreditní variantě. Jejich zavedení přineslo významný nárůst bezhotovostních transakcí na úkor využívání hotovosti. Lze očekávat další rozšíření bezhotovostních způsobů placení.

Bezkontaktní nálepka představuje novou a alternativní formu placení, díky níž může klient platit i jakékoliv částky bez nutnosti nosit s sebou kabelku, peněženku nebo samotnou platební kartu. Nálepkou lze platit podobně jako s bezkontaktní platební kartou, při platbě do 500 Kč klient nezadává PIN.

O nálepku si podle banky zažádalo několik tisíc klientů, přičemž jejich preference byla v kreditní variantě, neboť u ní mohou čerpat odměnu 1% zpět z každého nákupu. Na bezkontaktní nálepky se od dubna mohou těšit také klienti Ery.

Klienti ČSOB a Ery využívají bezkontaktní karty již více než dva roky. Nálepky banka klientům ČSOB nabízí přes půl roku. Celkový počet transakcí u klientů používajících zároveň karty a nálepky vzrostl až o čtvrtinu, protože bezkontaktní nálepky mají klienti stále po ruce, rádi je využívají a nahrazují jimi hotovost.

„Díky zavedení nálepky klienti začali méně využívat hotovost a kartami a nálepkami zaplatili bezhotovostně více, než když měli k dispozici jen bezkontaktní karty. Nárůst objemu těchto plateb jsme zaznamenali o pětinu," říká Jana Opršalová, výkonná manažerka útvaru Platební komfort a služby ČSOB. „Bezkontaktní nálepky jsme se proto rozhodli nabídnout i klientům Ery a věříme, že si je také oblíbí a budou standardně využívat ke svým nákupům," doplňuje Jana Opršalová.

Jak bezkontaktní nálepky fungují

Nálepkami klienti platí všechny nákupy bez ohledu na výši placené částky. „Klient ji má většinou nalepenou na telefonu, proto je její využití vhodné a logické především na rychlé drobné nákupy např. v trafice, rychlém občerstvení, či za menší nákup v samoobsluze. Potěšilo nás, že klienti s nálepkou platí i větší nákupy. Průměrná výše transakce je téměř 500 Kč," říká Jana Opršalová.

ČSOB a nově také Era nabízí jak kreditní, tak debetní variantu nálepky. Zájemce si navíc může vybrat ze dvou originálních designů, které si v průzkumu vybrali sami klienti. Brzy také bude možné si přes internetovou aplikaci navrhnout zcela unikátní vzhled platební nálepky a umístit si na ni fotografii třeba svého domácího mazlíčka, prostě to, co chce mít stále na očích. Nálepku je možné i pojistit proti ztrátě včetně mobilního telefonu a dalších osobních věcí, klient tak třeba za 390 Kč ročně získá pojištění až do výše 5 000 Kč na mobil, 15 000 Kč na osobní věci a až 100 000 Kč na finanční ztrátu.

Podmínky pro využívání bezkontaktních technologií se u nás rok od roku radikálně zlepšují. Česká republiky se stala lídrem v popularitě bezkontaktních karet i podílu terminálů umožňující bezkontaktní platby. Každý druhý terminál v ČR je podle ČSOB nyní bezkontaktní.


(27. 4. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1798)